Englisch /

how to write an analysis

how to write an analysis

 how
W
transition: (how is it said?)
→ Thesis:
- transition from Summary to analysis
- Start with the author's thesis and go on with the ana

Kommentare (1)

Teilen

Speichern

17

how to write an analysis

user profile picture

Amselie:)

25 Followers
 

Englisch

 

11

Lernzettel

Aufbau einer Analyse

Nichts passendes dabei? Erkunde andere Fachbereiche.

how W transition: (how is it said?) → Thesis: - transition from Summary to analysis - Start with the author's thesis and go on with the analytice part example: "The speaker /orator of the speech wants to persuade the audience/ listeners P by.../to.... Structure of the speech: -line of arguments. -question: how does the author try to convince/persuade the listener? - the author's intention - paragraphs (große Sinnabschnitte bilden) - reasons why the author chose this line of arguments an first contra argument, then pro arguments to win the audience over to his side. → how does he support his line of arguments? -no details to the content - sentence structure: argumentative Structure → Complex/Simple sentence, long / short sentence. Was kann man bei einer 1.0.a. rausfinden? -beginnt der Autor seine Rede mit einem Beispiel? - Stellt er twei Sichtweisen auf? (contrastive/antithetical Structure). nalysis - zuerst Argumente für bzw. gegen eine Hauptthese vorstellt - den Text mit einem Aufruf enden. - eine Entwicklung chronologisch darstellf Formulierungen the text consists of... / can be divided into... - the author starts his text by pointing out that/presenting his main thesis that/using an example of... - in the (first/second, ...) part of the text, the author contrasts this view/idea/point with... - in a ... part/paragraph the author emphasizes/lists... - by quoting several experts in the ... part, the author responds to... the author ends by appealing to the reader to.. stylitic device:...

Mit uns zu mehr Spaß am Lernen

Hilfe bei den Hausaufgaben

Mit dem Fragen-Feature hast du die Möglichkeit, jederzeit Fragen zu stellen und Antworten von anderen Schüler:innen zu erhalten.

Gemeinsam lernen

Mit Knowunity erhältest du Lerninhalte von anderen Schüler:innen auf eine moderne und gewohnte Art und Weise, um bestmöglich zu lernen. Schüler:innen teilen ihr Wissen, tauschen sich aus und helfen sich gegenseitig.

Sicher und geprüft

Ob Zusammenfassungen, Übungen oder Lernzettel - Knowunity kuratiert alle Inhalte und schafft eine sichere Lernumgebung zu der Ihr Kind jederzeit Zugang hat.

App herunterladen

Alternativer Bildtext:

(tone) → tone (What the text/speech sounds like): -ironic -funny - humorous - hones exaggerated Satirical - Serious - -upbeat (optimistisch) -Sad -Offensive -aggressive feature explanation Eigenschaft, Erklärung, Merkmal Ausführung effect wirkung auf den Leser oder auf die Sprache - Straight foward Cobjective). - personal pronouns (includes the audience) - irony -choice of words (word field, quality, negatively/positively connotated words, Sound quality alliteration (effect : memo technical, example: durch dick und dünn, zickzack)) - rhetorical /stylitic devices: (most important ones). -metaphor (the way we tend to understand & remember more easily, visualite) - enummeration (listing details, elucidate a topic) -name-dropping (establish authority, example: I was at Havard....) - allusion (hint we want others to understand, briefly and indirectly reference) to create a certain tone or atmosphere g - exaggeration (Übertreibung) -humor (to win the listener over to hel his side) -telling name betonen -Sound quality (speaker emphasizes key words) - Climax (increase (Steigerung); veni, vedi, vici) - hight (Höhepunkt, best sentence) - personal comments (underlines his/her honesty) -quotation by experts ( reinforce (bekräftigen) the author's opinion) - mit Argumenten belegen (Zitate (cf. line) & begründen (arguments & Supportive techniques) - muss nicht chronologisch aus der Rede sein →Argumente aufbauen/Stärken Conclusion: Wiederholung wichtigster Punkte & Stärkster Argumente -Bezug zu THESIS - Sozusage auf die Thesis antworten. -ist die Rede überzeugend? to summarize everything I to sum up

Englisch /

how to write an analysis

how to write an analysis

user profile picture

Amselie:)

25 Followers
 

Englisch

 

11

Lernzettel

how to write an analysis

Dieser Inhalt ist nur in der Knowunity App verfügbar.

 how
W
transition: (how is it said?)
→ Thesis:
- transition from Summary to analysis
- Start with the author's thesis and go on with the ana

App öffnen

Teilen

Speichern

17

Kommentare (1)

X

Cool, mit dem Lernzettel konnte ich mich richtig gut auf meine Klassenarbeit vorbereiten. Danke 👍👍

Aufbau einer Analyse

Ähnliche Knows

Analysis

Know Analysis thumbnail

192

 

10

2

Writing a summary

Know Writing a summary  thumbnail

19

 

13

Summary + Analysis + Useful Phrases NON-FICTIONAL

Know Summary + Analysis + Useful Phrases NON-FICTIONAL  thumbnail

972

 

11/12/13

1

Analysing a non-fictional text

Know Analysing a non-fictional text  thumbnail

198

 

11/12/13

Mehr

how W transition: (how is it said?) → Thesis: - transition from Summary to analysis - Start with the author's thesis and go on with the analytice part example: "The speaker /orator of the speech wants to persuade the audience/ listeners P by.../to.... Structure of the speech: -line of arguments. -question: how does the author try to convince/persuade the listener? - the author's intention - paragraphs (große Sinnabschnitte bilden) - reasons why the author chose this line of arguments an first contra argument, then pro arguments to win the audience over to his side. → how does he support his line of arguments? -no details to the content - sentence structure: argumentative Structure → Complex/Simple sentence, long / short sentence. Was kann man bei einer 1.0.a. rausfinden? -beginnt der Autor seine Rede mit einem Beispiel? - Stellt er twei Sichtweisen auf? (contrastive/antithetical Structure). nalysis - zuerst Argumente für bzw. gegen eine Hauptthese vorstellt - den Text mit einem Aufruf enden. - eine Entwicklung chronologisch darstellf Formulierungen the text consists of... / can be divided into... - the author starts his text by pointing out that/presenting his main thesis that/using an example of... - in the (first/second, ...) part of the text, the author contrasts this view/idea/point with... - in a ... part/paragraph the author emphasizes/lists... - by quoting several experts in the ... part, the author responds to... the author ends by appealing to the reader to.. stylitic device:...

Nichts passendes dabei? Erkunde andere Fachbereiche.

Mit uns zu mehr Spaß am Lernen

Hilfe bei den Hausaufgaben

Mit dem Fragen-Feature hast du die Möglichkeit, jederzeit Fragen zu stellen und Antworten von anderen Schüler:innen zu erhalten.

Gemeinsam lernen

Mit Knowunity erhältest du Lerninhalte von anderen Schüler:innen auf eine moderne und gewohnte Art und Weise, um bestmöglich zu lernen. Schüler:innen teilen ihr Wissen, tauschen sich aus und helfen sich gegenseitig.

Sicher und geprüft

Ob Zusammenfassungen, Übungen oder Lernzettel - Knowunity kuratiert alle Inhalte und schafft eine sichere Lernumgebung zu der Ihr Kind jederzeit Zugang hat.

App herunterladen

Knowunity

Schule. Endlich Einfach.

App öffnen

Alternativer Bildtext:

(tone) → tone (What the text/speech sounds like): -ironic -funny - humorous - hones exaggerated Satirical - Serious - -upbeat (optimistisch) -Sad -Offensive -aggressive feature explanation Eigenschaft, Erklärung, Merkmal Ausführung effect wirkung auf den Leser oder auf die Sprache - Straight foward Cobjective). - personal pronouns (includes the audience) - irony -choice of words (word field, quality, negatively/positively connotated words, Sound quality alliteration (effect : memo technical, example: durch dick und dünn, zickzack)) - rhetorical /stylitic devices: (most important ones). -metaphor (the way we tend to understand & remember more easily, visualite) - enummeration (listing details, elucidate a topic) -name-dropping (establish authority, example: I was at Havard....) - allusion (hint we want others to understand, briefly and indirectly reference) to create a certain tone or atmosphere g - exaggeration (Übertreibung) -humor (to win the listener over to hel his side) -telling name betonen -Sound quality (speaker emphasizes key words) - Climax (increase (Steigerung); veni, vedi, vici) - hight (Höhepunkt, best sentence) - personal comments (underlines his/her honesty) -quotation by experts ( reinforce (bekräftigen) the author's opinion) - mit Argumenten belegen (Zitate (cf. line) & begründen (arguments & Supportive techniques) - muss nicht chronologisch aus der Rede sein →Argumente aufbauen/Stärken Conclusion: Wiederholung wichtigster Punkte & Stärkster Argumente -Bezug zu THESIS - Sozusage auf die Thesis antworten. -ist die Rede überzeugend? to summarize everything I to sum up