Englisch /

Lernzettel Englisch Lk Abitur Hessen 2022

Lernzettel Englisch Lk Abitur Hessen 2022

user profile picture

Josi💌

216 Followers
 

Englisch

 

11/12/13

Lernzettel

Lernzettel Englisch Lk Abitur Hessen 2022

 Themenfelder:
Q1.1 The USA - the formation of a nation
Q1.2 Living in the American society
development and principles of American democracy

Kommentare (7)

Teilen

Speichern

161

- The USA - Living in the American society - Manifestation of individualism - Great Britain - Ethnic Diversity - The English-speaking world - Human dilemmas - Modelling the future - Gender issues - TKAM, Othello & short stories

Nichts passendes dabei? Erkunde andere Fachbereiche.

Themenfelder: Q1.1 The USA - the formation of a nation Q1.2 Living in the American society development and principles of American democracy and the Constitution landmarks of American history: insbesondere Civil Rights Movement, Black Lives Matter recent political and social developments Q1.3 Manifestation of individualism - the American way of life: Einstellungen und Haltungen, Mobilität migration and the American Dream values and beliefs: Religion, Puritanismus, Patriotismus Q2.1 Great Britain - past and present: the character of a nation Great Britain - tradition and change: wesentliche Veränderungen auf sozialer, kultureller, politischer oder wirtschaftlicher Ebene (British Empire - insbesondere colonization, Industrialisierung) being British: national identity and national stereotypes the American Dream as a manifestation of individualism concepts of life: Leben in der Stadt oder auf dem Land, Ausstieg aus der Gesellschaft stories of initiation visions and nightmares: individuelle Schicksale (Vietnamkrieg, 11. September 2001 und Irakkriege) Q2.2 Ethnic diversity Great Britain as a multicultural society: Auswirkungen der kolonialen Vergangenheit Prejudice and the one-track mind Integration versus assimilation - Q2.3 The English-speaking world country of reference: Ireland past and present (insbesondere: emigration, partition of Ireland, Celtic Tiger) living together: z.B. Sozialstruktur der Gesellschaft, multiculturalism Q3.1 Human dilemmas in fiction and real life extreme situations: der Kampf ums Überleben being different Elizabethan England – an introduction to the Golden Age drama by William Shakespeare: insbesondere Othello Q3.2 Modelling the future science and technology: insbesondere biotechnology, electronic media, artificial...

Mit uns zu mehr Spaß am Lernen

Hilfe bei den Hausaufgaben

Mit dem Fragen-Feature hast du die Möglichkeit, jederzeit Fragen zu stellen und Antworten von anderen Schüler:innen zu erhalten.

Gemeinsam lernen

Mit Knowunity erhältest du Lerninhalte von anderen Schüler:innen auf eine moderne und gewohnte Art und Weise, um bestmöglich zu lernen. Schüler:innen teilen ihr Wissen, tauschen sich aus und helfen sich gegenseitig.

Sicher und geprüft

Ob Zusammenfassungen, Übungen oder Lernzettel - Knowunity kuratiert alle Inhalte und schafft eine sichere Lernumgebung zu der Ihr Kind jederzeit Zugang hat.

App herunterladen

Alternativer Bildtext:

intelligence possibilities and responsibilities power and ambition Q3.3 Gender issues culture and gender - now and then: Schönheitsideale im Wandel (Sonette von Shakespeare), Gen- derkonstruktionen in der Werbung Q1-Q3 Literature Q1: Harper Lee, To Kill a Mockingbird; außerdem die Verfilmung von Robert Mulligan (1962) Q2: George Orwell: ,,Shooting an Elephant"; Hanif Kureishi: "My Son the Fanatic"; Zadie Smith: "The Embassy of Cambodia" Q3: William Shakespeare, Othello 2 Operator(en) delineate skizzieren describe beschreiben outline präsentieren/ vorstellen/nennen summarize zusam- menfassen analyze analysieren compare/contrast vergleichen/gegen- überstellen explain erklären Definition put into the context of einordnen/zuord- nen Anforderungsbereich I relate in Beziehung setzen einen Sachverhalt oder Gedankengang in seinen Grundzügen angeben Aussagen, Sachverhalte, Strukturen o.Ä. in ei- genen Worten strukturiert und fachsprachlich verdeutlichen zielgerichtet Informationen zusammentragen, ohne diese zu kommentieren ausgehend von einem Einleitungssatz die we- sentlichen Aussagen eines Textes in strukturier- ter und komprimierter Form in eigenen Worten herausstellen examine untersuchen Sachverhalte unter bestimmten Aspekten be- trachten und belegen Anforderungsbereich II Merkmale eines Textes, Sachverhaltes oder Zu- sammenhanges kriterienorientiert bzw. aspekt- geleitet erschließen und zusammenhängend verdeutlichen nach vorgegebenen oder selbst gewählten Ge- sichtspunkten Gemeinsamkeiten, Ähnlichkeiten und Unterschiede begründet darlegen point out/depict dar- Sachverhalte o.Ä. und deren Bezüge sowie Zu- stellen sammenhänge aufzeigen Materialien, Sachverhalte o.Ä. in einen Begrün- dungszusammenhang stellen, z. B. durch Rück- führung auf fachliche Grundprinzipien, Gesetz- mäßigkeiten, Funktionszusammenhänge, Mo- delle oder Regeln Texte oder Sachverhalte unter Verwendung von Vorwissen begründet in einen genannten Zusammenhang stellen Zusammenhänge unter vorgegebenen oder selbst gewählten Gesichtspunkten begründet herstellen 3 Beispiel(e) Delineate the concept of integra- tion. Describe the living conditions of the family Outline the author's view on love, marriage and divorce. Summarize the text. Analyze the rhetorical devices in Obama's speech Compare X's and Y's views on edu- cation. Contrast the author's con- cept of multiculturalism with con- cepts you have encountered in class. Examine the author's use of lan- guage. Explain the protagonist's obsession with money. Point out the author's main ideas on multiculturalism. Depict the mean- ing of the cartoon. Put this speech into the context of the Hispanic experience in the U.S. Relate the protagonist's principles to a text read in class AFB |-|| |-|| | |-|| || ||-||| || || |-|| |-|| || write a characteriza- tion charakterisieren assess beurteilen discuss erörtern evaluate/comment (on) bewerten/Stellung nehmen interpret interpretie- ren write gestalten/entwer- fen/verfassen Vorgänge, Sachverhalte, Personen/Figuren in ihrer jeweiligen Eigenart treffend und anschau- lich kennzeichnen und ggf. unter einem be- stimmten Gesichtspunkt zusammenführen Anforderungsbereich III zu einem Sachverhalt oder einer Aussage unter Verwendung von Fachwissen und Fachmetho- den eine begründete Einschätzung geben eine These oder Problemstellung unter Abwä- gen von Pro- und Kontraargumenten hinterfra- gen und zu einem eigenen Urteil gelangen wie Operator, beurteilen', aber zusätzlich die eigenen Maßstäbe begründet darlegen auf der Grundlage einer Analyse Sinnzusam- menhänge aus Materialien methodisch reflek- tiert erschließen, um zu einer schlüssigen Ge- samtauslegung zu gelangen Aufgabenstellungen kreativ und produktorien- tiert bearbeiten, z.B. auf der Grundlage eines Materials und seiner inhaltlichen oder stilisti- schen Gegebenheiten eine kreative Idee in ein selbstständiges Produkt umsetzen t Write a characterization of the hero- ine. Assess the importance of ethics in scientific research. Discuss the influence of terrorism on civil liberties in the United States. Evaluate the chances of the protag- onist's plan to succeed in life. Com- ment on the thesis ... expressed in the text. Interpret the message the author wants to convey Write a letter to the editor/a per- sonal letter/a dialogue/a speech ... || ||| ||-||| ||| |-||| ||| rhetorical devices Rhetoric device alliteration allusion anaphora antithesis choice of words euphemism exaggeration/ hyper- bole image irony (Leit)motif manner of speaking metaphor paradox Explanation/ Function the repetition of a sound, usually a conso- nant, at the beginning of neighboring words indirect reference to a famous event, per- son, or piece of literature successive sentences starting with the same word contrast; opposing words, phrases, views, characters etc. the decision to use particular words based on such aspects as style, register, connota- tion, etc. using polite expressions for sth. unpleasant a word intended to appeal to the reader's imagination and to bring a new perception to an object saying the opposite of what you mean a theme, expression or object which recurs throughout a text, and which refers to a cer- tain person, situation or atmosphere a style that is typical of a particular person, e.g. politician or worker, etc. poetic comparison without using like or as (e.g. an ocean of love) making sth./ sb. sound better, more exciting, "I was walking along when suddenly this dangerous etc. than in reality enormous dog walked along. It was as big as an elephant" seeming impossible at first glance but recog- nized as true on second thought Example Girl's power leaves lazy lads lagging be- hind 5 "This place is like a Garden of Eden." - This is a biblical allusion to the "garden of God" in the Book of Genesis. "So let freedom ring from the prodigious hilltops of New Hampshire. Let freedom ring from the mighty mountains of New York. Let freedom ring from the heighten- ing Alleghenies of Pennsylvania..." (Martin Luther King) "Love is an ideal thing, marriage a real thing." - Goethe. "I am one, sir, that comes to tell you your daughter and the Moor are now making the beast with two backs." (Othello, Shakespeare) → refers to the act of hav- ing sex "He whiffed the aroma of brewed coffee." A post on Facebook complaining how use- less Facebook is. "Your eyes are the windows of your soul" "It's weird not to be weird." - John Lennon

Englisch /

Lernzettel Englisch Lk Abitur Hessen 2022

Lernzettel Englisch Lk Abitur Hessen 2022

user profile picture

Josi💌

216 Followers
 

Englisch

 

11/12/13

Lernzettel

Lernzettel Englisch Lk Abitur Hessen 2022

Dieser Inhalt ist nur in der Knowunity App verfügbar.

 Themenfelder:
Q1.1 The USA - the formation of a nation
Q1.2 Living in the American society
development and principles of American democracy

App öffnen

Teilen

Speichern

161

Kommentare (7)

T

So ein schöner Lernzettel 😍😍 super nützlich und hilfreich!

- The USA - Living in the American society - Manifestation of individualism - Great Britain - Ethnic Diversity - The English-speaking world - Human dilemmas - Modelling the future - Gender issues - TKAM, Othello & short stories

Ähnliche Knows

2

Manifest Destiny

Know Manifest Destiny thumbnail

4

 

12

1

Is Shakespeare still relevant? (comment)

Know Is Shakespeare still relevant?   (comment) thumbnail

165

 

11/12/10

4

rhetorical devices

Know rhetorical devices thumbnail

80

 

12

16

Politicians view on Brexit in UK and relationship between UK and EU (Newspaper analysis + mediation)

Know Politicians view on Brexit in UK and relationship between UK and EU (Newspaper analysis + mediation) thumbnail

31

 

11/12

Mehr

Themenfelder: Q1.1 The USA - the formation of a nation Q1.2 Living in the American society development and principles of American democracy and the Constitution landmarks of American history: insbesondere Civil Rights Movement, Black Lives Matter recent political and social developments Q1.3 Manifestation of individualism - the American way of life: Einstellungen und Haltungen, Mobilität migration and the American Dream values and beliefs: Religion, Puritanismus, Patriotismus Q2.1 Great Britain - past and present: the character of a nation Great Britain - tradition and change: wesentliche Veränderungen auf sozialer, kultureller, politischer oder wirtschaftlicher Ebene (British Empire - insbesondere colonization, Industrialisierung) being British: national identity and national stereotypes the American Dream as a manifestation of individualism concepts of life: Leben in der Stadt oder auf dem Land, Ausstieg aus der Gesellschaft stories of initiation visions and nightmares: individuelle Schicksale (Vietnamkrieg, 11. September 2001 und Irakkriege) Q2.2 Ethnic diversity Great Britain as a multicultural society: Auswirkungen der kolonialen Vergangenheit Prejudice and the one-track mind Integration versus assimilation - Q2.3 The English-speaking world country of reference: Ireland past and present (insbesondere: emigration, partition of Ireland, Celtic Tiger) living together: z.B. Sozialstruktur der Gesellschaft, multiculturalism Q3.1 Human dilemmas in fiction and real life extreme situations: der Kampf ums Überleben being different Elizabethan England – an introduction to the Golden Age drama by William Shakespeare: insbesondere Othello Q3.2 Modelling the future science and technology: insbesondere biotechnology, electronic media, artificial...

Nichts passendes dabei? Erkunde andere Fachbereiche.

Mit uns zu mehr Spaß am Lernen

Hilfe bei den Hausaufgaben

Mit dem Fragen-Feature hast du die Möglichkeit, jederzeit Fragen zu stellen und Antworten von anderen Schüler:innen zu erhalten.

Gemeinsam lernen

Mit Knowunity erhältest du Lerninhalte von anderen Schüler:innen auf eine moderne und gewohnte Art und Weise, um bestmöglich zu lernen. Schüler:innen teilen ihr Wissen, tauschen sich aus und helfen sich gegenseitig.

Sicher und geprüft

Ob Zusammenfassungen, Übungen oder Lernzettel - Knowunity kuratiert alle Inhalte und schafft eine sichere Lernumgebung zu der Ihr Kind jederzeit Zugang hat.

App herunterladen

Knowunity

Schule. Endlich Einfach.

App öffnen

Alternativer Bildtext:

intelligence possibilities and responsibilities power and ambition Q3.3 Gender issues culture and gender - now and then: Schönheitsideale im Wandel (Sonette von Shakespeare), Gen- derkonstruktionen in der Werbung Q1-Q3 Literature Q1: Harper Lee, To Kill a Mockingbird; außerdem die Verfilmung von Robert Mulligan (1962) Q2: George Orwell: ,,Shooting an Elephant"; Hanif Kureishi: "My Son the Fanatic"; Zadie Smith: "The Embassy of Cambodia" Q3: William Shakespeare, Othello 2 Operator(en) delineate skizzieren describe beschreiben outline präsentieren/ vorstellen/nennen summarize zusam- menfassen analyze analysieren compare/contrast vergleichen/gegen- überstellen explain erklären Definition put into the context of einordnen/zuord- nen Anforderungsbereich I relate in Beziehung setzen einen Sachverhalt oder Gedankengang in seinen Grundzügen angeben Aussagen, Sachverhalte, Strukturen o.Ä. in ei- genen Worten strukturiert und fachsprachlich verdeutlichen zielgerichtet Informationen zusammentragen, ohne diese zu kommentieren ausgehend von einem Einleitungssatz die we- sentlichen Aussagen eines Textes in strukturier- ter und komprimierter Form in eigenen Worten herausstellen examine untersuchen Sachverhalte unter bestimmten Aspekten be- trachten und belegen Anforderungsbereich II Merkmale eines Textes, Sachverhaltes oder Zu- sammenhanges kriterienorientiert bzw. aspekt- geleitet erschließen und zusammenhängend verdeutlichen nach vorgegebenen oder selbst gewählten Ge- sichtspunkten Gemeinsamkeiten, Ähnlichkeiten und Unterschiede begründet darlegen point out/depict dar- Sachverhalte o.Ä. und deren Bezüge sowie Zu- stellen sammenhänge aufzeigen Materialien, Sachverhalte o.Ä. in einen Begrün- dungszusammenhang stellen, z. B. durch Rück- führung auf fachliche Grundprinzipien, Gesetz- mäßigkeiten, Funktionszusammenhänge, Mo- delle oder Regeln Texte oder Sachverhalte unter Verwendung von Vorwissen begründet in einen genannten Zusammenhang stellen Zusammenhänge unter vorgegebenen oder selbst gewählten Gesichtspunkten begründet herstellen 3 Beispiel(e) Delineate the concept of integra- tion. Describe the living conditions of the family Outline the author's view on love, marriage and divorce. Summarize the text. Analyze the rhetorical devices in Obama's speech Compare X's and Y's views on edu- cation. Contrast the author's con- cept of multiculturalism with con- cepts you have encountered in class. Examine the author's use of lan- guage. Explain the protagonist's obsession with money. Point out the author's main ideas on multiculturalism. Depict the mean- ing of the cartoon. Put this speech into the context of the Hispanic experience in the U.S. Relate the protagonist's principles to a text read in class AFB |-|| |-|| | |-|| || ||-||| || || |-|| |-|| || write a characteriza- tion charakterisieren assess beurteilen discuss erörtern evaluate/comment (on) bewerten/Stellung nehmen interpret interpretie- ren write gestalten/entwer- fen/verfassen Vorgänge, Sachverhalte, Personen/Figuren in ihrer jeweiligen Eigenart treffend und anschau- lich kennzeichnen und ggf. unter einem be- stimmten Gesichtspunkt zusammenführen Anforderungsbereich III zu einem Sachverhalt oder einer Aussage unter Verwendung von Fachwissen und Fachmetho- den eine begründete Einschätzung geben eine These oder Problemstellung unter Abwä- gen von Pro- und Kontraargumenten hinterfra- gen und zu einem eigenen Urteil gelangen wie Operator, beurteilen', aber zusätzlich die eigenen Maßstäbe begründet darlegen auf der Grundlage einer Analyse Sinnzusam- menhänge aus Materialien methodisch reflek- tiert erschließen, um zu einer schlüssigen Ge- samtauslegung zu gelangen Aufgabenstellungen kreativ und produktorien- tiert bearbeiten, z.B. auf der Grundlage eines Materials und seiner inhaltlichen oder stilisti- schen Gegebenheiten eine kreative Idee in ein selbstständiges Produkt umsetzen t Write a characterization of the hero- ine. Assess the importance of ethics in scientific research. Discuss the influence of terrorism on civil liberties in the United States. Evaluate the chances of the protag- onist's plan to succeed in life. Com- ment on the thesis ... expressed in the text. Interpret the message the author wants to convey Write a letter to the editor/a per- sonal letter/a dialogue/a speech ... || ||| ||-||| ||| |-||| ||| rhetorical devices Rhetoric device alliteration allusion anaphora antithesis choice of words euphemism exaggeration/ hyper- bole image irony (Leit)motif manner of speaking metaphor paradox Explanation/ Function the repetition of a sound, usually a conso- nant, at the beginning of neighboring words indirect reference to a famous event, per- son, or piece of literature successive sentences starting with the same word contrast; opposing words, phrases, views, characters etc. the decision to use particular words based on such aspects as style, register, connota- tion, etc. using polite expressions for sth. unpleasant a word intended to appeal to the reader's imagination and to bring a new perception to an object saying the opposite of what you mean a theme, expression or object which recurs throughout a text, and which refers to a cer- tain person, situation or atmosphere a style that is typical of a particular person, e.g. politician or worker, etc. poetic comparison without using like or as (e.g. an ocean of love) making sth./ sb. sound better, more exciting, "I was walking along when suddenly this dangerous etc. than in reality enormous dog walked along. It was as big as an elephant" seeming impossible at first glance but recog- nized as true on second thought Example Girl's power leaves lazy lads lagging be- hind 5 "This place is like a Garden of Eden." - This is a biblical allusion to the "garden of God" in the Book of Genesis. "So let freedom ring from the prodigious hilltops of New Hampshire. Let freedom ring from the mighty mountains of New York. Let freedom ring from the heighten- ing Alleghenies of Pennsylvania..." (Martin Luther King) "Love is an ideal thing, marriage a real thing." - Goethe. "I am one, sir, that comes to tell you your daughter and the Moor are now making the beast with two backs." (Othello, Shakespeare) → refers to the act of hav- ing sex "He whiffed the aroma of brewed coffee." A post on Facebook complaining how use- less Facebook is. "Your eyes are the windows of your soul" "It's weird not to be weird." - John Lennon