Fächer

Fächer

Unternehmen

Newspaper article - Analysis (Aufbau)

10.3.2022

7063

245

Teilen

Speichern

Herunterladen


ASUMMARY
Introduction
LERNZETTEL ENGLISCH - Newspaper article
Title
Author
Year /where?
Theme
The article
published in
the year 2021, by (an
ASUMMARY
Introduction
LERNZETTEL ENGLISCH - Newspaper article
Title
Author
Year /where?
Theme
The article
published in
the year 2021, by (an

ASUMMARY Introduction LERNZETTEL ENGLISCH - Newspaper article Title Author Year /where? Theme The article published in the year 2021, by (an unknown author) on the website... deals with in the (newspaper). & only important facts} 2. ANALYSIS main part Analyze the author's position and the means used to convince the reader. FOCUS ON → Structure, line of argument, Stylistic devices, choice of words Begin of the analysis: Thesis statement To convince the reader that ... and to state his opinion that... he makes use of stylistic devices and language. Structure / line of arguments/language Something special about the headline? - Is the article easy to follow? - Analyse paragraph by paragraph (W-questions) examples from other areas of life mentioning facts and figures andlogy argument- statistical /facts arguments argument with reference to emotions choice of words -tone &grammar techniques > general mood, Peeling, attitude -> formal, informa personal statements of people affected by what is presented positive connotations negative STYLISTIC DEVICES Alliteration → repetition of letters [bigger box ] Effect: emphasize the words to clarify the point of view... LERNZETTEL ENGLISCH - Newspaper Article Anaphora repetition at the beginning of a sentence [Today we... Today is the] Effect: make the point more realistic & understandable. Group of three [your openness, hospitality, and generosity "} Effect: related ideas Metaphor ["I have a broken heart"] Effect: Creates an image for the audience -maues the description more powerful. Imagery/Qude / Quote → Qude live a Metaphor "/my friends" Effect: Create a sense of unity/including the audience "live" or "as" Inclusive...

Nichts passendes dabei? Erkunde andere Fachbereiche.

Knowunity ist die #1 unter den Bildungs-Apps in fünf europäischen Ländern

Knowunity ist die #1 unter den Bildungs-Apps in fünf europäischen Ländern

Knowunity wurde bei Apple als "Featured Story" ausgezeichnet und hat die App-Store-Charts in der Kategorie Bildung in Deutschland, Italien, Polen, der Schweiz und dem Vereinigten Königreich regelmäßig angeführt. Werde noch heute Mitglied bei Knowunity und hilf Millionen von Schüler:innen auf der ganzen Welt.

Ranked #1 Education App

Laden im

Google Play

Laden im

App Store

Immer noch nicht überzeugt? Schau dir an, was andere Schüler:innen sagen...

iOS User

Ich liebe diese App so sehr, ich benutze sie auch täglich. Ich empfehle Knowunity jedem!! Ich bin damit von einer 4 auf eine 1 gekommen :D

Philipp, iOS User

Die App ist sehr einfach und gut gestaltet. Bis jetzt habe ich immer alles gefunden, was ich gesucht habe :D

Lena, iOS Userin

Ich liebe diese App ❤️, ich benutze sie eigentlich immer, wenn ich lerne.

Alternativer Bildtext:

language we simile Effect: make his article more lively by evoking images in the head of the audience. Personification → [ the sun is shining "J CONCLUSION → SUM UP your findings →). Is your thesis statement correct? All in all, To sum up, In conclusion,