Fächer

Fächer

Mehr

Newspaper article analysis, digital media

26.2.2022

6431

232

Teilen

Speichern

Herunterladen


Exam no. 2, Grundkurs Englisch EF
Jiu
Klausurteil A: Schreiben mit Leseverstehen (integriert)
Assignments:
1
2
3.1
EF E5 G1
3.2
Summarize th
Exam no. 2, Grundkurs Englisch EF
Jiu
Klausurteil A: Schreiben mit Leseverstehen (integriert)
Assignments:
1
2
3.1
EF E5 G1
3.2
Summarize th
Exam no. 2, Grundkurs Englisch EF
Jiu
Klausurteil A: Schreiben mit Leseverstehen (integriert)
Assignments:
1
2
3.1
EF E5 G1
3.2
Summarize th
Exam no. 2, Grundkurs Englisch EF
Jiu
Klausurteil A: Schreiben mit Leseverstehen (integriert)
Assignments:
1
2
3.1
EF E5 G1
3.2
Summarize th
Exam no. 2, Grundkurs Englisch EF
Jiu
Klausurteil A: Schreiben mit Leseverstehen (integriert)
Assignments:
1
2
3.1
EF E5 G1
3.2
Summarize th
Exam no. 2, Grundkurs Englisch EF
Jiu
Klausurteil A: Schreiben mit Leseverstehen (integriert)
Assignments:
1
2
3.1
EF E5 G1
3.2
Summarize th
Exam no. 2, Grundkurs Englisch EF
Jiu
Klausurteil A: Schreiben mit Leseverstehen (integriert)
Assignments:
1
2
3.1
EF E5 G1
3.2
Summarize th
Exam no. 2, Grundkurs Englisch EF
Jiu
Klausurteil A: Schreiben mit Leseverstehen (integriert)
Assignments:
1
2
3.1
EF E5 G1
3.2
Summarize th
Exam no. 2, Grundkurs Englisch EF
Jiu
Klausurteil A: Schreiben mit Leseverstehen (integriert)
Assignments:
1
2
3.1
EF E5 G1
3.2
Summarize th

Exam no. 2, Grundkurs Englisch EF Jiu Klausurteil A: Schreiben mit Leseverstehen (integriert) Assignments: 1 2 3.1 EF E5 G1 3.2 Summarize the advantages and disadvantages of using smartphones outlined in the text. (Comprehension - 12 Punkte) Analyze the line of argument as well as the stylistic devices the author uses to convince the readers of his opinion. Focus on 3 stylistic devices. (Analysis - 16 Punkte) Comment on the author's warning that "[u]ltimately, technology gives us limitless potential, but we need to be wary of misusing it". (Evaluation: comment- 14 Punkte) Write a blog entry for your school's website based on the given text. You may also include personal experiences from the time of lockdown and homeschooling. You may use both, a mono- and a bilingual dictionary. Remember to check... Name: OR Materialgrundlage: ...your grammar (verbs, tenses/Simple Present, 3rd person "s") ...your spelling ...no short forms (letzter Zugriff am 23.10.2018) Ausgangstext Klausurteil A: Sach- und Gebrauchstext Fundstelle: Dean Pomeroy, "Even as 'digital archivists', we need to put down our cameras and smartphones - and just enjoy the moment", Independent, 22.01.2016, Wortzahl: 474 https://www.independent.co.uk/student/istudents/even-as-digital-archivists-we-need-to- put-down-our-cameras-and-smartphones-and-just-enjoy-the-moment-a6827491.html GOOD = LUCK= (Recreation of text - 14 Punkte) 10 15 By Dean Pomeroy, 22.01.2016, Independent authos newspaper year introduction. The ever-progressing state of technology, at first glance, benefits us greatly. The ability to video chat saying the with family and friends, from the other side of the world, is something that can't be beaten by topic 5 20 EF E5...

Nichts passendes dabei? Erkunde andere Fachbereiche.

Knowunity ist die #1 unter den Bildungs-Apps in fünf europäischen Ländern

Knowunity wurde bei Apple als "Featured Story" ausgezeichnet und hat die App-Store-Charts in der Kategorie Bildung in Deutschland, Italien, Polen, der Schweiz und dem Vereinigten Königreich regelmäßig angeführt. Werde noch heute Mitglied bei Knowunity und hilf Millionen von Schüler:innen auf der ganzen Welt.

Ranked #1 Education App

Laden im

Google Play

Laden im

App Store

Knowunity ist die #1 unter den Bildungs-Apps in fünf europäischen Ländern

4.9+

Durchschnittliche App-Bewertung

13 M

Schüler:innen lieben Knowunity

#1

In Bildungs-App-Charts in 11 Ländern

900 K+

Schüler:innen haben Lernzettel hochgeladen

Immer noch nicht überzeugt? Schau dir an, was andere Schüler:innen sagen...

iOS User

Ich liebe diese App so sehr, ich benutze sie auch täglich. Ich empfehle Knowunity jedem!! Ich bin damit von einer 4 auf eine 1 gekommen :D

Philipp, iOS User

Die App ist sehr einfach und gut gestaltet. Bis jetzt habe ich immer alles gefunden, was ich gesucht habe :D

Lena, iOS Userin

Ich liebe diese App ❤️, ich benutze sie eigentlich immer, wenn ich lerne.

Alternativer Bildtext:

G1 25 • line of argoments • focus on & stylistic devices! However, we often misuse this potential. While a smartphone's video camera allows us to remember our experiences at music concerts for decades to come, how many of us will really watch back those videos, instead of watching the official broadcast version, with better sound and image quality? There is also the argument that we spend too much time focused on recording the moment, to not enjoying the moments actually be able to enjoy it. [...] Think back to September, when a picture a woman watching the Pope go by was widely shared on Twitter, due to her 'living in the moment' and not watching the procession through a digital screen. example, convincing the reader There have been many attempts to remedy this and help archives a moment without detracting from the experience. [...] When Google Glass was announced, one of the best received functions was as a point-of-view video camera that is always present, and ready to record hands free, high quality video at will. Many critics have argued this, and the 'lifelogging' devices that followed, are a potential solution to how we can record a moment and still engage in it as much as possible. People usually do not Even if this is the case, the question previously asked still stands: how often will we go back and back... Question revisit these moments? It's easy to argue that familial recordings are precious and the more we can record, the better, as children grow up quickly, and family members come in and out of our lives with the passing years. Surely, we reason, every moment is golden, and we should embrace such advances with To 30 title Even as 'digital archivists', we need to put down our cameras and smartphones and just enjoy the moment · advantages disadvantages anything pre-Skype or FaceTime. There have never been more opportunities for recording and sharing powerful moments, regardless of geographical boundaries². in personal experience ->convincing However, this is not always the case. As a young adult whose parents were not particularly. technological, my childhood years are documented by a small collection of photo albums from old film cameras. [...] This contrasts with the photo albums of my younger sibling, who grew up when our family first started using digital cameras. [...T]here are simply too many images to order them in any way. [...] to many memories, not able to manage all of them conclusion Ultimately, technology gives us limitless potential, but we need to be wary of misusing it. We need to make sure we appreciate the present moment for what it is, even as we try to record it for the future. We need to act as digital archivists, preserving a few important moments from mountains of data, in digital and physical form if possible. And perhaps, most importantly of all, we need to remember that sometimes it is best to put the device down and simply enjoy the occasion. message in the end! despite, not being affected by something the border between countries a line of people who are all walking in the same direction, e.g. in a religious ceremony or public celebration 4 to do something to correct or improve something that is wrong to store historical records, documents or electronic information you no longer need to use regularly a brand of smart glasses to take part in something 8 no completely trusting or certain about something or someone To keep something as it is 3 Klausur 2-1. Halbjahr 2020/21 Klausurtell A: Schreiben/Lesen integriert a) Inhaltliche Leistung Teilaufgabe 1 (Comprehension) Anforderungen: Die Schülerin/der Schüler... 1.verfasst einen Einleitungssatz, in dem kurz genannt wird, worum es in dem Text geht, sowie Autor, Titel, Fundort, Publikationsort und -jahr. Bewertungsbogen für: fasst die Vorteile des Benutzens von Smartphones zusammen, z. B. die Möglichkeit, mit der Familie am anderen Ende der Welt zu chatten bewegende Momente aufnehmen und teilen Kindheitserinnerungen für die Nachwelt festhalten 4 Jill fasst die Nachteile des Benutzens von Smartphones zusammen, z. B. das Problem, dass wir besondere Momente nur noch durch unser Smartphone sehen und diese daher nicht mehr genießen Teilaufgabe 2 (Analysis) Anforderungen: Die Schülerin/der Schüler.... dass wir die Momente, die wir aufnehmen, eh nie wieder ansehen werden dass Eltern zu viele Bilder ihrer Kinder machen und die besonderen Momente verblassen SUMME Teilaufgabe 1: 1.verfasst ein thesis statement als geeignete Einleitung für die Analyse, e.g.: The author provokes the reader to reflect on their use of cameras and smartphones. 2 analysiert die Struktur des Artikels im Hinblick darauf, wie diese dabei hilft, den Leser von der Meinung des Autors zu überzeugen, e.g.: Title/opening: form of an appeal, already stating the intention of the article Introduction: (argument with reference to personal experience)→ stating advantages of new digital media (ll. 1-4), reader can relate to those everyday situations Transition sentence: questions/doubts the usefulness of the advantages/its correct use (II. 5-12), Main part 1: (facts argument)→ suggesting a solution in order to solve the problem at hand (e.g. by using Google Glass) (ll. 13-18) Main part II: (argument with reference to personal experience/analogy argument)→ giving an example of an everyday situation everyone can relate to and refuting the previous() argument/given solution (II. 19-29), Conclusion: stating prospects and giving a word of warning (II.29-34), provocative challenges reader to reflect on or even change behavior 3 analysiert mindestens 3 Stilmittel in dem Artikel und erklärt wie diese dabei helfen sollen, den Leser von der Meinung des Autors zu überzeugen, z. B. fragt rhetorical questions (z.B. Z. 5-8; Z. 19/20), um den Leser direkt einzubinden benutzt parallelism/repetition of sentences, anaphora (z.B. Z. 29-34)), alliteration (Z. 5/6), metaphor (z.B. headline, Z. 23), um die Wichtigkeit des Aufrufs des Autors an den Leser, sein Verhalten zu ändern, zu unterstreichen und die Argumentation so anschaulich wie möglich zu gestalten zeigt auf, dass der Autor wiederholt eine direct address (z.B. „we" Z. 5, 10,..) benutzt, um den Leser direkt zusprechen darauf hinzuweisen, dass uns diese Problem alle etwas angeht. ...verfasst eine conclusion in welcher die wichtigsten Inhalte der Analyse zusammengefasst werden und Bezug zur These genommen wird. 5 erfüllt ein weiteres aufgabenbezogenes Kriterium: analysiert die Sprache in großem Detail Max. erreichte Punktzahl Punkte SUMME Teilaufgabe 2: 2 5 5 12 6 6 Max. erreichte Punktzahl Punkte 2 2 5 (2) 16 5 12 5 2 12 1 2 3 Teilaufgabe 3.1 (Evaluation: comment) Die Schülerin/der Schüler... 1 erklärt das Zitat und was der Autor damit meint, wenn er sagt, dass man im Umgang mit Technologie darauf aufpassen muss, diese nicht zu missbrauchen. ...bezieht klar zustimmend oder ablehnend Stellung zu dem Zitat und begründet diese Meinung, z.B. Technologie macht unser Leben einfacher, wir sind darauf angewiesen Kommunikation wird durch Technologie ort- und zeitunabhängig Technologie ist gefährlich und wir sollten aufhören, sie zu benutzen benutzt in der Argumentation passende Beispiele (aus dem Unterricht), z.B. Gefahren der Überwachung; Gefafiren von social media; etc. Vorteile durch Nutzung in der Schule, etc. 4 erfüllt ein weiteres aufgabenbezogenes Kriterium Teilaufgabe 3.2 (Recreation of text) Die Schülerin/der Schüler... SUMME Teilaufgabe 3.1: schreibt einen Blog und beachtet dabei die Zielgruppe, Schülerinnen, Eltern, Lehrkräfte. 2 bezieht klar Stellung zu Fluch und Segen der Technisierung und begründet diese Meinung, z.B. Technologie macht Lernen auf Distanz einfacher, wir sind darauf angewiesen Kommunikation wird durch Technologie ort-und zeitunabhängig, was sich um Lockdown als sehr positiv erweist Technologie ist gefährlich und wir sollten aufhören, sie zu benutzen, da sensible Daten nicht sicher sind ..benutzt in der Argumentation passende Beispiele (aus dem Unterricht und/oder der eigenen Erfahrung), z.B. Gefahren durch Isolation und Abhängigkeit von der virtuellen Welt Vorteile durch Nutzung für die Schule und um Kontakte aufrecht zu erhalten 4 erfüllt ein weiteres aufgabenbezogenes Kriterium SUMME Teilaufgabe 3.2: Max erreichte Punktzahl Punkte 2 6 6 (2) 14 Max. erreichte Punktzahl Punkte 2 2 6 6 u (2) 14 ^^] SUMME Klausurteil A: Schreiben mit Leseverstehen: INHALT 42 33 b) Darstellungsleistung/sprachliche Leistung (anteilmäßig) Die Bewertung erfolgt orientiert an den in den Lehrplänen ausgewiesenen Referenzniveaus des Gemeinsamen europoischen Referenzrahmens (GER). Kommunikative Textgestaltung [24 P.) Die Schülerin/der Schüler..... 1 richtet seinen Text konsequent und explizit im Sinne der Aufgabenstellung auf die Intention und den Adressaten aus. 2 beachtet die Textsortenmerkmale der jeweils geforderten Zieltextformate. 3 erstellt einen sachgerecht strukturierten Text. gestaltet ihren/seinen Text hinreichend ausführliches, aber ohne unnötige Wiederholungen und Umständlichkeiten. belegt ihre/seine Aussagen durch eine funktionale Verwendung von Verweisen und Zitaten. 5 Ausdrucksvermögen / Verfügbarkeit sprachlicher Mittel [24 P.] Die Schülerin/der Schüler..... 6 löst sich vom Wortlaut des Ausgangstextes und formuliert eigenständig. 7 verwendet funktional einen sachlich wie stilistisch angemessenen und differenzierten allgemeinen und thematischen Wortschatz. 8 verwendet funktional einen sachlich wie stilistisch angemessenen und differenzierten Funktions- und Interpretationswortschatz. verwendet einen variablen und dem jeweiligen Zieltextformat angemessenen Satzbau. 9 Sprachrichtigkeit [24 P.) Die Schülerin/der Schüler.... ...beachtet die Normen der sprachlichen Korrektheit im Sinne einer gelingenden Kommunikation. 10 Wortschatz 11 Grammatik 12 Orthographie (Rechtschreibung und Zeichensetzung) SUMME Klausurteil A: Schreiben mit Leseverstehen: SPRACHE Gesamtpunktzahl Klausurteil A: Schreiben mit Leseverstehen erreichte Max. Punktzahl Punkte 6 5 5 5 3 5 Max. erreichte Punktzahl Punkte 6 5 8 10 10 5 4 S 4 S. 3 Max. erreichte Punktzahl Punkte 114 5 6 5 8 10 3 3 72 68 101 1 2 Klausurteil B: Hörverstehen a) Inhaltliche Leistung. Anforderungen: Die Schülerin / Der Schüler.... ..weist durch die Bearbeitung der Teilaufgaben ihr / sein Textverständnis nach. 1. One of them is worried about the effects of the internet, the other more positive. 2. Various answers are possible, for example: a) She is a neuroscientist. He is the executive director of a social campaigning site, 38 Degrees. (2) b) She is worried that people who use social media networks or the internet a lot do no develop enough face-to-face skills, e.g. empathy, body language and in-depth friendships because they don't have time to do this. c) He thinks the internet is not simply an alternative to face-to-face contact. It's also a way of encouraging it. (2) d) He thinks she's too pessimistic. We don't know what the internet's long-term effects are3) Gesamtpunktzahl Klausurteil B-Hörverstehen: INHALT b) Sprachliche Leistung Sprachrichtigkeit Die Schülerin/der Schüler beachtet die Normen der sprachlichen Korrektheit im Sinne einer gelingenden Kommunikation. 1 Wortschatz 2 Grammatik 3 Orthographie (Rechtschreibung und Zeichensetzung) GESAMTPUNKTZAHL KLAUSUR GESAMTNOTE* Paraphe: Gesamtpunktzahl Klausurteil B-Hörverstehen: SPRACHE Gesamtpunktzahl Klausurteil B - Hörverstehen *Zuordnung der Notenstufen zu den Punktzahlen: A Notenpunkte 15 14 Gesamtpunktzahl 138 131 13 12 124 117 Max. erreichte Punktzahl Punkte 2 2 Datum: 16 18 6 Max. erreichte Punktzahl Punkte 138 20 jour out minus نه 110 11 10 8 7 6 5 4 3 2 1 0 103 96 89 82 75 68 62 55 45 37 27 -····· 15 24 19. - 132 125 118 111 104 97 90 83 76 69 63 56 46 38 28 0 u E5 G1 Jill digital archivists, we cameras and smartphones Analysis of the article "Even as need to put down our - and just enjoy the moment. The newspaper article "Even as "digital archivists', we need and just to put down our cameras. and smartphones. enjoy the moment" was published on the 22nd of January 2016 in the newspaper Independent. It is written by Dean Pomeroy and is about the use and misuse of smartphones in the daily life. So - Due to the recording and sharing their moments the people tend to forget renjoy these moments. There 22nd December 2020 The author mentions advantages and disadvantages of technology and their devices. Technologies can have a positive impact on the daily life because of the ability to communicate with family and friends all over the world.. Video chats with these people is a contact with great way to stay in everyone without travelling through the world. The possibility of recording and sharing moments is also great way to make memories people will remember. on the one hand, the author mentions the limitless Z potential of technology, but he also writes about disad- z vantages. are too many images of memories. In addition to that it is difficult to order. them. Also, it seems doubtful that people will go back to Cs (was) Good! du d 1 Good Thesis statement? w (themselves) isb اسلانیا 2 these recordings any time. is about The argumentative article by Dean Pomeroy the misuse of technology. The authors main message is to enjoy the moments instead of recording everything and never looking at these recordings again.. ET The article can be divided into an introduction, a main part and In the title of the article a conclusion. the author writes about "digital archivists' and also mentions the main message of the article, to put down the cameras and smartphones. The readers may question theirselves what is behind the "digital archivists". This question is answered in the article. of new phrases in the title makes the reader more involved.. The use The introduction is mainly about the positive side of technology: "[...] ability to video chat with family and friends. [...] can't be beaten. up [...]" (u. 1-2); "[...] never been more opportunities for recording and sharing powerful moments [...]" (11.4-5). In line six to eight the author uses. include the readers, while a a question to fully smartphone's video camera allows us to remember our experiences at music concerts for decades to come, how many of us will really watch. back those videos, [...] ?" (11.6-8) This question makes the readers thoughtful of what their is use of these recordings. The reader is more attentive and close to the topic. Additionally, in the main part are more questions. The author arguments that people spend too much time focused on recording a moment instead of enjoying the ar (focusing) moment (11.9-10). To prove this, the author uses an example situation: 2; A "Think back to September, when a picture of a women watching the Pope go by was widely shared on Twitter, due to her living in the moment' [...]" (4. 10-12) The phrase "Think back to September" (1. 10) includes. the reader a lot. The author tries to get bered as the readers. This example is on the same great way for the author to close up to the readers and them, because they probably know the picture he is writing about. convince Z The author writes about the Google Glasses, which are announced to be able to record moments and to enjoy these as well (41.14-17). This is kind of a positive argument of technology, but in addition to that, he cos(for); 7; Z Z (weakens) weakes this argument with another question: back and revisit these ure go "how often will. moments?" (11.18-19). This question is again a way to involve the readers in a certain way. good टे Furthermore, the author uses lots of pronouns during. the whole article: "[...] how many of us [...]" (₁.7); "[..] that we [...]" (1.9); "[...] we reason, [...] and we [...]" (1.21) 3 R(pronouns) Z Cr (between) दे Why does he Sive in example like that? 4 These pronounce help to get close to the reader. The reader feels more involved and is more attentive, becaLUS they are mentioned. In line 23 to 27 the author gives. argoment about his family. He mentions the difference of the childhood-memories of himself and his brother because during his childhood, the world was not as technological as it is now (1l. 23-27) personal experience The conclusion of his article is about his main message: "And perhabs, most importantly of all, we need to remember that sometimes it is best to put the device down [...]" (11.31-32) In this conclusion, he uses many pronouns in four of five lines (11.28-32) All in all, the article has a good message (11.31-№ The author mentions. great point and the readers will think more about their individual use of technology. ou E5 G1 3.2. title? Hey guys! It is Jill, singer. But do i am 11th grade. I would like to write about the modern technology and our daily use of it. I've read an interesting article by Dean Pomeroy, Cr where he mentions the misuse of (the) technologies. Whin which); Gr For all of us it is normal to have a smartphone. with a and laptops. We use them to record our daily life on social media or to record special moment like a concert of an amazing camera we enjoy the moments while filming them? Pomeroy mentions that lots of us tend to forget the importance of enjoying our life and the fro certain moments. Jill a student of our school in the a Technology is great way to communicate, especially during the lockdown it helped me to stay in contact with my boyfriend and to do homeschooling tasks. my within Best, Jiu! possibility for us. To sum up Enjoy the time smartphone down! Even though communication media is not the W(through) same as face-to-face contact, it is a great Z want to say = you have and try to put your