Fächer

Fächer

Mehr

Slam (Buch)

1.6.2021

2335

62

Teilen

Speichern

Herunterladen


2020 EF 11.2 Englisch MÖLL
Analysing an excerpt from a novel (Nick Hornby: Slam)
Material: Nick Hornby, "Slam", Klett, Stuttgart 2009
chapte
2020 EF 11.2 Englisch MÖLL
Analysing an excerpt from a novel (Nick Hornby: Slam)
Material: Nick Hornby, "Slam", Klett, Stuttgart 2009
chapte
2020 EF 11.2 Englisch MÖLL
Analysing an excerpt from a novel (Nick Hornby: Slam)
Material: Nick Hornby, "Slam", Klett, Stuttgart 2009
chapte
2020 EF 11.2 Englisch MÖLL
Analysing an excerpt from a novel (Nick Hornby: Slam)
Material: Nick Hornby, "Slam", Klett, Stuttgart 2009
chapte
2020 EF 11.2 Englisch MÖLL
Analysing an excerpt from a novel (Nick Hornby: Slam)
Material: Nick Hornby, "Slam", Klett, Stuttgart 2009
chapte
2020 EF 11.2 Englisch MÖLL
Analysing an excerpt from a novel (Nick Hornby: Slam)
Material: Nick Hornby, "Slam", Klett, Stuttgart 2009
chapte
2020 EF 11.2 Englisch MÖLL
Analysing an excerpt from a novel (Nick Hornby: Slam)
Material: Nick Hornby, "Slam", Klett, Stuttgart 2009
chapte
2020 EF 11.2 Englisch MÖLL
Analysing an excerpt from a novel (Nick Hornby: Slam)
Material: Nick Hornby, "Slam", Klett, Stuttgart 2009
chapte
2020 EF 11.2 Englisch MÖLL
Analysing an excerpt from a novel (Nick Hornby: Slam)
Material: Nick Hornby, "Slam", Klett, Stuttgart 2009
chapte
2020 EF 11.2 Englisch MÖLL
Analysing an excerpt from a novel (Nick Hornby: Slam)
Material: Nick Hornby, "Slam", Klett, Stuttgart 2009
chapte
2020 EF 11.2 Englisch MÖLL
Analysing an excerpt from a novel (Nick Hornby: Slam)
Material: Nick Hornby, "Slam", Klett, Stuttgart 2009
chapte

2020 EF 11.2 Englisch MÖLL Analysing an excerpt from a novel (Nick Hornby: Slam) Material: Nick Hornby, "Slam", Klett, Stuttgart 2009 chapter 6, p. 81, 1.15- p.84 1.30 Hilfsmittel: Lektüre, zweisprachiges Wörterbuch Assignments: 1. Outline the main events which lead to this situation and sum up what goes on between Sam and Alicia in the given passage (Comprehension) Slam 2. Examine how the author illustrates Sam's feelings in this passage. Consider the atmosphere of the passage as well as the use of stylistic and linguistic devices. (Analysis) 3. a) In the morning Sam remembers the night. He starts thinking about the situation, his behavior towards Alicia and a possible future. Write an inner monologue with Sams thoughts and feelings. Or b) The next day Sam searches for help on the Internet. He writes a text in an online forum about teenager pregnancy, describing his situation and asking for advice. (Re-creation of text) ovel fogla nilizian 1. The book Sam and Alicia Slam" Nick Hornby It handles alo a boy and a girl named. which are having a teenager pregnantly.. they have a lot of conflicts and Conversations and both of them are Thinking a Overt to write verthinking everything. I want a comprehension about chapter w 6, p. 81, L. 15-p. 84 6.30 and explain what lead to this Situation. & crazy and tell's vorhat happend. R first of all something bes up in the 1) written by is about hohe middle in her...

Nichts passendes dabei? Erkunde andere Fachbereiche.

Knowunity ist die #1 unter den Bildungs-Apps in fünf europäischen Ländern

Knowunity ist die #1 unter den Bildungs-Apps in fünf europäischen Ländern

Knowunity wurde bei Apple als "Featured Story" ausgezeichnet und hat die App-Store-Charts in der Kategorie Bildung in Deutschland, Italien, Polen, der Schweiz und dem Vereinigten Königreich regelmäßig angeführt. Werde noch heute Mitglied bei Knowunity und hilf Millionen von Schüler:innen auf der ganzen Welt.

Ranked #1 Education App

Laden im

Google Play

Laden im

App Store

Immer noch nicht überzeugt? Schau dir an, was andere Schüler:innen sagen...

iOS User

Ich liebe diese App so sehr, ich benutze sie auch täglich. Ich empfehle Knowunity jedem!! Ich bin damit von einer 4 auf eine 1 gekommen :D

Philipp, iOS User

Die App ist sehr einfach und gut gestaltet. Bis jetzt habe ich immer alles gefunden, was ich gesucht habe :D

Lena, iOS Userin

Ich liebe diese App ❤️, ich benutze sie eigentlich immer, wenn ich lerne.

Alternativer Bildtext:

room of the night laying next to Alicia and she aftos him to bring the baby boy back to Sleep. Sam thinks he landed in his future and sees how it would look like if he this happend It has that Alicia and Sam met T would stay by Alicia. Before Pp. Lit mentioned R a day's dream!! to be ago on his 16 Dirthday. It was a Strange Situation because Somehow Sam broke up because he wanted his old life back. When they wanted to buy a pregnancy test, Sam walked away. is momentally fighting with himself and his feelings because he eter doesn't know if he wants to stay Sam o to walk away. He was also from a teenager pregnancy and he knows how a it feels of the che He is a couched between two gr sides and that also the reason why le garls dreaming about how if Rite happed andere Seile 2 In to Sam's feelings in P. 84 1.30. *1 In the following text examine how the author fast So this part you get to know really that in the conversation between quick Sam and Alicia talks to Sam like Alicia is something very strange (L.1-3 p.82) they'le back A together but Sam gets to know that she knews a different Jam. the author is also telling the that Sam who didn't want to find ex-girlfriend was pregnant. AS a reader to you have understand the complicated thinking of Sam which has two definetly two sides. While you're reading you readers is the old Sam to know that between Sam and get Alicia I want illustrates #chapter 6, p. 81, L.15 out if his & A is a normal conversation. The author lets the reader know this by writing a teenager-slang dialog (₁.19-20% p. 81). The author writes inner mon a monologues and thinking of WW Sam where you understand that he this "future" so much. h. RA dont like CL.25-27 p. 82), (L.9-12 p. 82). can At least I say, that the author lets the reader know that Sam is not feeling comfortable in this. Situation, and he made this for the reader Clear. => Sehr um dlich for inhaltlich In would oberflächlich Curiting about *1 Sam tells about what R happend and the author stra starts the happen now. thing like it A lit 3b) Online forum helpinggrowenadults Hey guys, I am Sam, 16 years old and have a big problem. First of all does anyone. know something about teenager pregnancy? Because this is my main problem.. So prest of to update you, my ex-girlfriend Alicia might be pregnant. because she is late with her period. We are quite not sure yet but last night a suspicious dream... Somehow dreamt about the had 1 I have to tell Situation waking up in the middle of the night laying next to Alicia and try to bring my baby boy asleep. that you really don't this future to have. I broke up. with my girlfriend because I wanted my life back, I didn't wanted to bring another one. My mother also became want really try to also didnt d. I know exactly. I ear just with 16 and Stay by Alicia because I a dad and It feels like but had how can't. I don't Life and spend the rest of fo want to end my short my life J with them together; I want my own one. I between Staying and own life. What s Need 1 am to life am ambivalent living my you would do? SB Some quick responses because. very out of my depth. Thanks for helping me, Yours. Sam. GK Englisch 11 MÖLL Slam Extract: chapter 6, pages 81, 115-page 84, 1. 30 Name der Schülerin/ des Schülers: Teilleistungen- Kriterien a) inhaltliche Leistung Teilaufgabe 1 (Comprehension) Der Prüfling Stellt in einem Einleitungssatz Titel, Autor, und Thema des Textauszuges vor Hat dargestellt, dass Sam in einem (Alb)traum erlebt, dass er mit einer körperlich 5 veränderten Alicia nachts in ihrem, ebenfalls veränderten Zimmer aufwacht und offensichtlich dort mit ihr gemeinsam wohnt und sich um seinen schreienden Sohn kümmern soll Michelle Staminskri Hat dargestellt, dass Sam vollkommen überfordert und hilflos agiert, weil er nicht 5 weiß, wie er mit dem Säugling umgehen soll und sich noch nicht einmal daran erinnern kann einen Sohn zu haben und Alicia sehr unfreundlich und ruppig mit ihm redet Hat die Textstelle in den Kontext des Romans eingeordnet, Alicias Sorge schwanger zu sein und seine Feigheit vor der Wahrheit, weswegen er vor dem Schwangerschaftstest geflüchtet ist und seitdem jeglichen Kontakt zu Alicia abblockt ggf. erfüllt ein weiteres aufgabenbezogenes Kriterium Summe Teilaufgabe 1 Teilaufgabe 2 (Analysis) Der Prüfling Sam wakes up in a nightmare action: he doesn't know where he is, has no idea how to care for his son, makes mistakes, holding and jigging the baby ,,I wasn't in my own bed, there was someone with me, and there was a baby crying.... p. 81. 1. 17Ff-helpless, panicking, overstrained dialogue: teenag very short sentences/ Alicia leads the conversation Alicia is quite rude, whacks him with her elbows, gives sharp instructions,: ,,Have you gone mad? Pick the bloody baby up!" 2 2 (3) 16 M 8 r. Qamishi he feels help- and clueless, is speechless, asks many, short questions p. 81 l. 21 I didn't say anything -he is clueless"My turn for what?" p. 81, 1.24 -"I couldn't speak for a little while" p. 81, 1.30 "I can't l. 85 1/1.3,, I don't know how -I don't know/ What? p.83 -What shall I do know? p. 84 -asks himself many questions about his future-scared and overstrained thoughts: bad conscience/shocked/desperate - p.81, 1. 29 f "This is what I got for not turning my mobile on. I felt sick with shock" -p. 83, 1. 6, pretty confused p.82, 1. 1.9 f "I wasn't that Sam. I was the old Sam"/ p.83, 11.9ff I wasn't the Sam she thought I was he still hopes he can escape the situation/ a grim sense of humour!! atmosphere: uncomfortable, strange, weird, puzzling, loveless =foreshadowing!! ggf. erfüllt ein weiteres aufgabenbezogenes Kriterium Summe Teilaufgabe 2 Teilaufgabe 3.a) (Re-Creation of text) Der Prüfling Hat einen situationsgerechter 24 Sam und seinem Vater geschriebea Hat Sams Gefühle in Fortführung der Textstelle im Gespräch mit seinem Vater glaubhaft dargestellt( Angst vor Vaterschaft, Konsequenzen für beide Familien), Bitte um Rat bzw Hilfe durch seinen Vater Schlüssiges Ende bzw Ausblick auf die Zukunft und mögliche Lösungen Ggf. erfüllt ein weiteres aufgabenbezogenes Kriterium Summe Teilaufgabe 3.1 10 6 (4) 20 Teilaufgabe 3.b (Evaluation/ Re-creation of text) Die SchülerIn Danishin Schreibt einen schlüssigen, situationsgerechten Text für ein Online-Forum Thematisiert aus der Sicht Sams Gefühle und Gedanken in Fortführung and die Textstelle( Angst vor Vaterschaft im Teenageralter und mögliche Konsequenzen für beide Familien) Formuliert Bitte um Ratschläge bzw Hilfsangebote und mögliche Lösungsansätze Ggf. erfüllt ein weiteres aufgabenbezogenes Kriterium Summe Teilaufgabe 3.2 SUMME INHALTLICHE LEISTUNG b) Darstellungsleistung/ Sprachliche Leistung (modifiziertes Raster - Ministerium für Schule und Weiterbildung NRW, 06.02.2012) Die SchülerIn Kommunikative Textgestaltung Aufgabenbezug - richtet den Text konsequent a f die Aufgabenstellung aus. Textformate beachtet die Konventionen der jeweils geforderten Zieltextformate (Teilaufgabe 1= Quellenangeben zum Ausgangstext; Teilaufgaben 1 und 2: expositorisch-darstellendes Schreiben; Teilaufgabe 3.1 = argumentierendes Schreiben; Teilaufgabe 3.2 = anwendungs-/produktionsorientiertes kreatives Schreiben). Textaufbau- erstellt einen sachgerecht strukturierten Text Ökonomie-gestaltet den Text hinreichend ausführlich, aber ohne unnötige Wiederholungen und Umständlichkeiten Belegtechnik - belegt Aussagen durch eine funktionale Verwendung von Verweisen und Zitaten Summe 4 4 3 6 30 10 (5 20 60 t 12 12/ 126 2 FM 4 3 12 15 Ausdrucksvermögen/ Verfügbarkeit sprachlicher Mittel Raishi Eigenständigkeit - löst sich vom Wortlaut des Ausgangstextes und formuliert eigenständig. Allgemeiner und thematischer Wortschatz - bedient sich eines sachlich wie stilistisch angemessenen und differenzierten allgemeinen und thematischen Wortschatzes. Textbesprechungs- und Textproduktionswortschatz - bedient sich eines sachlich wie stilistisch angemessenen und differenzierten Textbesprechungs- und Textproduktionswortschatzes. Satzbau- bedient sich eines variablen und dem jeweiligen Zieltextformat angemessenen Satzbaus. 10 16 160 Summe Sprachrichtigkeit beachtet die Normen der sprachlichen Richtigkeit: Orthographie Grammatik Wortschatz Summe SUMME DARSTELLUNGSLEISTUNG/ SPRACHLICHE LEISTUNG GESAMTSUMME Die Klausur wird mit der Note soll ausreiched Datum/Unterschrift 23-3.20 Joll 18 30 12 30 bewertet. 90 150 S 6 17 118 49 (6.P.)