Fächer

Fächer

Mehr

How to analyse a speech

15.12.2020

838

27

Teilen

Speichern

Herunterladen


Writing about choice of words.
- to use emotive adjectives /aceverbs that... appeal
to the
readers
colloquial
- to express ideas
orcler
asso
Writing about choice of words.
- to use emotive adjectives /aceverbs that... appeal
to the
readers
colloquial
- to express ideas
orcler
asso

Writing about choice of words. - to use emotive adjectives /aceverbs that... appeal to the readers colloquial - to express ideas orcler associate... way - to as... in - the... meant orcler emocions to 3 more connotations of make the to. with positivel negative words. to... informac words like. are reader... Simple present: ~ Einfache Form der Gegenwart ~ nie geschieht -Grence form (+-5 bei 3.pers. Sg.) -chuckt aus, was wiederholt always, sometimes, often, never, every day, in at the the morning, weekend, on Monday oder -he/she/it -S ! gues, watches, Eries! -don't/ doesn't → Das verb nach does / cloesn't!... stent - Do/Does Grande form immer in dler Most boys like football. present progressive: ~ Verlaufs form der Gegenwart ~ waiting such -drucke aus, class etwas genadle jetzt geschieht, oder class jemand gerade etwas tut (auch um zu Beschreiben) now, at the moment, just, sticl Bilder have/has + 3. Form verb (ecc) -haun'é/hasn't be (is/are) + verb+ing-Form -I'm/ You're Kare) -He's /She's/lis) -They're/(are) -I'm not -You aren't. -He/She isn't - they aren't Apresent perfect: - drückt aus, class etwas irgendwann geschehen ist, Zeitpunkt ist unwichtig Lo just, alreally, always, ever, never, not... yet, since, for Since: Anfangszeitpunkt - for: Zeitraum I have forgotten my umbrella Our neighbour's dog is barking. D How to analyze a speech Step 1 = Reach. Step 2: Evaluate Step 3= Write -mark clevices -Most common clevices →thetorical question →→ repetition (anaphaa, rule of three/ parallelism) 44se -which devices often? - which of inclusive "we" - Create feeking of unity no in Speeches! clevices L▶ Example: - Tocking - which clevices support cloes the speaker most striking! interesting. the message best? -write in paragraphs, each should include Name of device → Quote/Reference to čeké → Expaboration of intention/effect text/ copy - post phrases paragraphr the following information about climate change. Obama parallelison when he points out,...

Nichts passendes dabei? Erkunde andere Fachbereiche.

Knowunity ist die #1 unter den Bildungs-Apps in fünf europäischen Ländern

Knowunity wurde bei Apple als "Featured Story" ausgezeichnet und hat die App-Store-Charts in der Kategorie Bildung in Deutschland, Italien, Polen, der Schweiz und dem Vereinigten Königreich regelmäßig angeführt. Werde noch heute Mitglied bei Knowunity und hilf Millionen von Schüler:innen auf der ganzen Welt.

Ranked #1 Education App

Laden im

Google Play

Laden im

App Store

Knowunity ist die #1 unter den Bildungs-Apps in fünf europäischen Ländern

4.9+

Durchschnittliche App-Bewertung

13 M

Schüler:innen lieben Knowunity

#1

In Bildungs-App-Charts in 11 Ländern

900 K+

Schüler:innen haben Lernzettel hochgeladen

Immer noch nicht überzeugt? Schau dir an, was andere Schüler:innen sagen...

iOS User

Ich liebe diese App so sehr, ich benutze sie auch täglich. Ich empfehle Knowunity jedem!! Ich bin damit von einer 4 auf eine 1 gekommen :D

Philipp, iOS User

Die App ist sehr einfach und gut gestaltet. Bis jetzt habe ich immer alles gefunden, was ich gesucht habe :D

Lena, iOS Userin

Ich liebe diese App ❤️, ich benutze sie eigentlich immer, wenn ich lerne.

Alternativer Bildtext:

that "in America", "in our west" and "in heartland" (1. 11-13) the negative effects already be fect. Thus, it becomes that the problem cloes no E Cię future but affects us Citizens Loday. By mentioning different regions the 054. Obama underlines that the offects are not limited to specific areas. can clear in the in se GISE a out ļuse the present tense! Writing about stylistic clevices: - The author uses metaphorical language to.. - The outhor employs stycistic devices to... - The author uses figures of speech to.. - The stylistic devices underline lenhance the arguments/message of the text, - The stylistic device supports / affirms the author's the text's message. -The stylistic device/metaphor.... brings out the message... - to examine/ explain / analyse the stylistic devices - to make 3 comparison...