Englisch /

Lernzettel Charakterisierung

Lernzettel Charakterisierung

user profile picture

Sophia

95 Followers
 

Englisch

 

11/12/10

Lernzettel

Lernzettel Charakterisierung

 Englischklausu II
I. Summary
höchstens 1/3 d. Originaltextes
Inhaltsangabe
- zuerst Text gut lesen + markieren
1. Einleitung text type, tit

Kommentare (1)

Teilen

Speichern

4

Methoden mit Schwerpunkt auf Charakterisierung

Nichts passendes dabei? Erkunde andere Fachbereiche.

Englischklausu II I. Summary höchstens 1/3 d. Originaltextes Inhaltsangabe - zuerst Text gut lesen + markieren 1. Einleitung text type, title, author, date /place, main topic &. Haupttal aff. an Sinnabschnitten orientieren, W-Fragen (- whos where/whyl how what for) forowalterungent -The author points out that.... He stresses largues letates lemphasizes that... - In the first/second/third part of the text... - In addition, Moreover / Furthermore 3. Schluss Main aspects Tocmulte durben-Finally | Altogether Considering the this -The author Hext concludes that... He claims (-behauptet) that.. Simple Present; eigene Worte; sachlich, Synonyme II. Characterization -Text lesen + markieren + Notizen machen 1. Einleitung: Name, lagel, the role in the story general statement about the character (round / flat character siehe unten) 2. Hauptteil-Outward appearance (most prominent to minorones) direct information about her/him conclusion from the character's behaviour (adjectives) NAME it! QUOTE it! EXPLAIN it! V lines Formulierungen:-Another important Isignificant aspect / factis (that)... From this one can conclude that... -Fre However, even if x is..., he/she is... Proof of this can be found in 11.... when x... -This behavior clearly indicates that x.... -This is an example of... -This reveals that x.... -This very feature becomes apparent in 11. when..... -without any doubt..... -x also appears (to be)... -x is described / portrayed as... -x seems to be/represents... -It is quite apparent that... ? No new aspects. 44.11 3.Schluss Summarise what the reader learns about the character state whether the character has developed or...

Mit uns zu mehr Spaß am Lernen

Hilfe bei den Hausaufgaben

Mit dem Fragen-Feature hast du die Möglichkeit, jederzeit Fragen zu stellen und Antworten von anderen Schüler:innen zu erhalten.

Gemeinsam lernen

Mit Knowunity erhältest du Lerninhalte von anderen Schüler:innen auf eine moderne und gewohnte Art und Weise, um bestmöglich zu lernen. Schüler:innen teilen ihr Wissen, tauschen sich aus und helfen sich gegenseitig.

Sicher und geprüft

Ob Zusammenfassungen, Übungen oder Lernzettel - Knowunity kuratiert alle Inhalte und schafft eine sichere Lernumgebung zu der Ihr Kind jederzeit Zugang hat.

App herunterladen

Alternativer Bildtext:

stayed the same during the plot Formulierungen:-Finally, one can say that... -In Summary... -In conclusion. -All in all II. II. Showing us. Telling Showing Fals deserlin selbstständig charakteristeen elaborating -gives the readers the details ofta scene including what the charac- teris) are seeing Thearing!... reader is part of the experience. II.III. Flat vs. round characters Flat character -uncomplicated - remains the same throughout the story characterized by one or two traits - tend to be static - Cannot surprise the readers since they are predictable - Telling -Leser linnen informieren -summarizing gives the readers the bare Pacts, with little to no illustration Round character III. Comment complex -undergoes changes -characterized by many different, maybe contradictory character traits -tend to be dynamic can surprise the readers I II. Types of Characterization 1.Direct lexplicit characterisation => It uses another character, narrator or the protagonist himself to tell the readers laudience about the subjet. 2. Indirect/implicit characterization more Bubtle way of introducing the character; the audience has to deduce (-ablerten) for themselves the characteristics of the character by observing his/her thought process, behavior, speech, way of talking. appearance. +Bsp.? Aufgabenstellung beachten & kommentieren (Argumente abwägen) -Simple Present Formulierungen :On the one hand... on the other hand, It might be argued that; First of all; Furthermore / Moreover / In addition, Neve the less (-trotzdem); Although; Due to (-aufgrund von); Therefore IV. Mediation - nur das Wichtigste abersetzen -Fokus auf einen wenige (Haupt-) Aspekte Typisch-Deutsches erlauton (2.3. Varneval, Abiter) -Talls Brief /E-Mail: An Emplonger/in anpassen!

Englisch /

Lernzettel Charakterisierung

Lernzettel Charakterisierung

user profile picture

Sophia

95 Followers
 

Englisch

 

11/12/10

Lernzettel

Lernzettel Charakterisierung

Dieser Inhalt ist nur in der Knowunity App verfügbar.

 Englischklausu II
I. Summary
höchstens 1/3 d. Originaltextes
Inhaltsangabe
- zuerst Text gut lesen + markieren
1. Einleitung text type, tit

App öffnen

Teilen

Speichern

4

Kommentare (1)

L

Cool, mit dem Lernzettel konnte ich mich richtig gut auf meine Klassenarbeit vorbereiten. Danke 👍👍

Methoden mit Schwerpunkt auf Charakterisierung

Ähnliche Knows

2

Nigerian poetry

Know Nigerian poetry thumbnail

13

 

11

2

useful expressions for writing an analysis

Know useful expressions for writing an analysis  thumbnail

36

 

12/13

4

rhetorical devices

Know rhetorical devices thumbnail

79

 

12

2

Charcterization Christopher

Know Charcterization Christopher thumbnail

23

 

13

Mehr

Englischklausu II I. Summary höchstens 1/3 d. Originaltextes Inhaltsangabe - zuerst Text gut lesen + markieren 1. Einleitung text type, title, author, date /place, main topic &. Haupttal aff. an Sinnabschnitten orientieren, W-Fragen (- whos where/whyl how what for) forowalterungent -The author points out that.... He stresses largues letates lemphasizes that... - In the first/second/third part of the text... - In addition, Moreover / Furthermore 3. Schluss Main aspects Tocmulte durben-Finally | Altogether Considering the this -The author Hext concludes that... He claims (-behauptet) that.. Simple Present; eigene Worte; sachlich, Synonyme II. Characterization -Text lesen + markieren + Notizen machen 1. Einleitung: Name, lagel, the role in the story general statement about the character (round / flat character siehe unten) 2. Hauptteil-Outward appearance (most prominent to minorones) direct information about her/him conclusion from the character's behaviour (adjectives) NAME it! QUOTE it! EXPLAIN it! V lines Formulierungen:-Another important Isignificant aspect / factis (that)... From this one can conclude that... -Fre However, even if x is..., he/she is... Proof of this can be found in 11.... when x... -This behavior clearly indicates that x.... -This is an example of... -This reveals that x.... -This very feature becomes apparent in 11. when..... -without any doubt..... -x also appears (to be)... -x is described / portrayed as... -x seems to be/represents... -It is quite apparent that... ? No new aspects. 44.11 3.Schluss Summarise what the reader learns about the character state whether the character has developed or...

Nichts passendes dabei? Erkunde andere Fachbereiche.

Mit uns zu mehr Spaß am Lernen

Hilfe bei den Hausaufgaben

Mit dem Fragen-Feature hast du die Möglichkeit, jederzeit Fragen zu stellen und Antworten von anderen Schüler:innen zu erhalten.

Gemeinsam lernen

Mit Knowunity erhältest du Lerninhalte von anderen Schüler:innen auf eine moderne und gewohnte Art und Weise, um bestmöglich zu lernen. Schüler:innen teilen ihr Wissen, tauschen sich aus und helfen sich gegenseitig.

Sicher und geprüft

Ob Zusammenfassungen, Übungen oder Lernzettel - Knowunity kuratiert alle Inhalte und schafft eine sichere Lernumgebung zu der Ihr Kind jederzeit Zugang hat.

App herunterladen

Knowunity

Schule. Endlich Einfach.

App öffnen

Alternativer Bildtext:

stayed the same during the plot Formulierungen:-Finally, one can say that... -In Summary... -In conclusion. -All in all II. II. Showing us. Telling Showing Fals deserlin selbstständig charakteristeen elaborating -gives the readers the details ofta scene including what the charac- teris) are seeing Thearing!... reader is part of the experience. II.III. Flat vs. round characters Flat character -uncomplicated - remains the same throughout the story characterized by one or two traits - tend to be static - Cannot surprise the readers since they are predictable - Telling -Leser linnen informieren -summarizing gives the readers the bare Pacts, with little to no illustration Round character III. Comment complex -undergoes changes -characterized by many different, maybe contradictory character traits -tend to be dynamic can surprise the readers I II. Types of Characterization 1.Direct lexplicit characterisation => It uses another character, narrator or the protagonist himself to tell the readers laudience about the subjet. 2. Indirect/implicit characterization more Bubtle way of introducing the character; the audience has to deduce (-ablerten) for themselves the characteristics of the character by observing his/her thought process, behavior, speech, way of talking. appearance. +Bsp.? Aufgabenstellung beachten & kommentieren (Argumente abwägen) -Simple Present Formulierungen :On the one hand... on the other hand, It might be argued that; First of all; Furthermore / Moreover / In addition, Neve the less (-trotzdem); Although; Due to (-aufgrund von); Therefore IV. Mediation - nur das Wichtigste abersetzen -Fokus auf einen wenige (Haupt-) Aspekte Typisch-Deutsches erlauton (2.3. Varneval, Abiter) -Talls Brief /E-Mail: An Emplonger/in anpassen!