Newspaper article - analysis

217

Teilen

Speichern

Melde dich an, um das Know freizuschalten. Es ist kostenlos!

 zeitungsartikel → non-fictional text.
Sprachliche Wirkung (effect):
•Stilmittel
• Argumentationsstruktur
ANALYSIS
newspaper article
aufbau

zeitungsartikel → non-fictional text. Sprachliche Wirkung (effect): •Stilmittel • Argumentationsstruktur ANALYSIS newspaper article aufbau 1. EINLEITUNG -1-2 Sätze - kurze Meinung des Autors ↳ wie er/sie es umgesetzt hat stylistic devices nennen (→ Paragraphen) (-eventuell kurze Zusammenfassung) 2. HAUPTTEIL -every paragraph →> topic sentence -quotes (→ C.f.l. Ill.; l. /ll.) Part 1: choice of words/language/style -explain what kind of language/style the author uses and why .-give examples of words, which makes the register clear Part 2: rhetorical strategies --quoting experts throughout the text. -personal statement by a person affected -irony -"I"/"we" /... pronouns Part 3: Stylistic devices -best stylistic devices to prove your thesis alliteration (A..., a..., ...) enumeration (.…......... .• repetition (xy...xyxj •contrast (a... ... 2) exaggeration/superlatives (the biggest) personification () ••metaphor - explain the function and the effect on the reader why does the author use them? 3. SCHLUSS final words - refferending to your introduction - formulating a concluding sentence. ↳>message STAY FACTUAL! - - use present tense write in paragraphs - no own opinion EXAMPLES: In his/her text,... mainly writes about.../ The central idea is... ...tries to convince the readers of his/her opinion that... when used in a meaningful way. She/He archieves this by using... (a certain choice of words, persuasive strategies and sty- listic devices • In order to emphasize his/her position he/she uses several strategies which will be explained in the following. • Part 1:ts The author uses... (an everyday language/informal language) to appear... (trustworthy/educated/credible) to the rea- der. formal/informal/vulgar/clear/objective... ● complex/simple sentences · a serious/friendly/humorous/ironic/polite/ rude/critical/optimistic tone This is reflected in his choice of words which... The choice of words...

Nichts passendes dabei? Erkunde andere Fachbereiche.

Knowunity ist die #1 unter den Bildungs-Apps in fünf europäischen Ländern

Knowunity ist die #1 unter den Bildungs-Apps in fünf europäischen Ländern

Knowunity wurde bei Apple als "Featured Story" ausgezeichnet und hat die App-Store-Charts in der Kategorie Bildung in Deutschland, Italien, Polen, der Schweiz und dem Vereinigten Königreich regelmäßig angeführt. Werde noch heute Mitglied bei Knowunity und hilf Millionen von Schüler:innen auf der ganzen Welt.

Ranked #1 Education App

Laden im

Google Play

Laden im

App Store

Immer noch nicht überzeugt? Schau dir an, was andere Schüler:innen sagen...

iOS User

Ich liebe diese App so sehr, ich benutze sie auch täglich. Ich empfehle Knowunity jedem!! Ich bin damit von einer 4 auf eine 1 gekommen :D

Philipp, iOS User

Die App ist sehr einfach und gut gestaltet. Bis jetzt habe ich immer alles gefunden, was ich gesucht habe :D

Lena, iOS Userin

Ich liebe diese App ❤️, ich benutze sie eigentlich immer, wenn ich lerne.
Alternativer Bildtext:

gives the text a rather... character. ● Furthermore, the phrases...(.....) proves that... • to express ideas in a more... way he/she uses... Part 2:t's In addition to his/her choice of words, the author makes use of persuasive strategies to express his/her personal view. on.../to appear well informed... • In order to address the reader on a personal level... • Part 3:ts He/she does also use several sty- listic devices to criticize... There is an example of a... in line... to emphazise.../support.../affirm.... ● • The author uses metaphorical language to... Moreover, he/she uses metaphorical lang- uage to create a graphic picture in the reader's mind when he/she speaks about...(.....) Having a closer look at the beginning/introduc- tion of the analysis, one can claim that the author... © All in all, he/she succesfully uses different strategies to... He/she takes a (rather) positive/negative view of