Laden im
Google Play
140
Teilen
Speichern
Zugriff auf alle Dokumente
Werde Teil der Community
Verbessere deine Noten
Mit der Anmeldung akzeptierst du die Nutzungsbedingungen und die Datenschutzrichtlinie
50
1491
11/12
how to write a discussion
selbstverfasster lernzettel, methode: "how to write a discussion"
6
90
11
Letter to the editor
was du bei dem “Letter to the editor’ beachten/vermeiden solltest.
12
323
11/12
Multiculturalism: British Identity, Klausur
Englisch LK Klausur, 15NP
138
3455
11/10
Letter to the Editor
Eine ausführliche Anleitung zum verfassen eines Letter to the Editor mit brauchbaren Hilfsausdrücken
69
1185
11/12
Sprechprüfung
Uhm, alles was man wissen sollte zum Thema „Sprechprüfung“. You‘re welcome. Ich habe noch einen weiteren Lernzettel, der älter ist, dort kannst du auch gerne nachschauen.
47
953
11/12
Aufbau: Letter To The Editor
Letter To The Editor: Aufbau und useful phrases
Written discussion 1. Einleitung (an Thema/Problematik heranführen) 2. Hauptteil 2.1. Kontraargumente 2.1.1.stärkstes Kontraargument Written discussion 2.1.2. etwas schwächeres Kontraargument 2.1.3.schwächstes Kontraargument 2.2. Proargumente 2.2.1.schwächstes Proargument 2.2.2.stärkeres Proargument 2.2.3.stärkstes Proargument Beginne mit dem stärksten Kontraargument und arbeite dich bis zum schwächsten Kontraargument durch. Bei den Proargumenten gehst du umgekehrt vor. → Das stärkste Proargument soll dem Leser am besten in Erinnerung bleiben! 3. Schlussteil (den eigenen Standpunkt zusammenfassend verdeutlichen) Writing a written discussion Outline Collect the ideas you had before and give them a structure. Think about the question and wich opinion you have about it. First the arguments, that are against your side and then the arguments and examples that are for your opinion. The following discussion has four parts. 1. Introduction 2. First point of view: Arguments and examples 3. Second point of view: Arguments and examples 4. Conclusion 1. The Introduction is about the main issue. You can describe a personal experience or a general problem. * Lots of people think... * It is generally believed that... * I once.... * You often hear people say that... * ..., so the question is: should... or not? 2. Present the first point of view: First you describe the arguments, that are against your opinion. First...; Second...; * Another argument for/against... is... * For example,... * It might also be argued that... * Finally... * So... That is why... 3. Present the second point of view: Now present the...
Knowunity wurde bei Apple als "Featured Story" ausgezeichnet und hat die App-Store-Charts in der Kategorie Bildung in Deutschland, Italien, Polen, der Schweiz und dem Vereinigten Königreich regelmäßig angeführt. Werde noch heute Mitglied bei Knowunity und hilf Millionen von Schüler:innen auf der ganzen Welt.
iOS User
Philipp, iOS User
Lena, iOS Userin
arguments that are for your opinion. It is important to write a transition and to underline your arguments with examples (e.g. your own experience). However, lots of people feel... * Other people disagree. They think that... * It is also important to remember... * It is only partly true that... 4. Conclusion: In the end you compare both sides an say your own opinion. You are not allowed to give more arguments here. To sum up, I would say that... * After looking at both sides, I think... Important notes/Grammar: Do not begin sentences with,but' or ,because Do not change the tense during the writing Do not use abbreviations