Fächer

Fächer

Mehr

Neue Sachlichkeit | Epoche der Weimarer Republik

3.2.2021

8611

287

Teilen

Speichern

Herunterladen


+
+
Neue
Sachlichkeit
Helin
10D Gliederung
01. Historischer Kontext
02.
Worum ging es in der
Neuen Sachlichkeit?
03. Protagonisten
04.
Darst
+
+
Neue
Sachlichkeit
Helin
10D Gliederung
01. Historischer Kontext
02.
Worum ging es in der
Neuen Sachlichkeit?
03. Protagonisten
04.
Darst
+
+
Neue
Sachlichkeit
Helin
10D Gliederung
01. Historischer Kontext
02.
Worum ging es in der
Neuen Sachlichkeit?
03. Protagonisten
04.
Darst
+
+
Neue
Sachlichkeit
Helin
10D Gliederung
01. Historischer Kontext
02.
Worum ging es in der
Neuen Sachlichkeit?
03. Protagonisten
04.
Darst
+
+
Neue
Sachlichkeit
Helin
10D Gliederung
01. Historischer Kontext
02.
Worum ging es in der
Neuen Sachlichkeit?
03. Protagonisten
04.
Darst
+
+
Neue
Sachlichkeit
Helin
10D Gliederung
01. Historischer Kontext
02.
Worum ging es in der
Neuen Sachlichkeit?
03. Protagonisten
04.
Darst
+
+
Neue
Sachlichkeit
Helin
10D Gliederung
01. Historischer Kontext
02.
Worum ging es in der
Neuen Sachlichkeit?
03. Protagonisten
04.
Darst
+
+
Neue
Sachlichkeit
Helin
10D Gliederung
01. Historischer Kontext
02.
Worum ging es in der
Neuen Sachlichkeit?
03. Protagonisten
04.
Darst
+
+
Neue
Sachlichkeit
Helin
10D Gliederung
01. Historischer Kontext
02.
Worum ging es in der
Neuen Sachlichkeit?
03. Protagonisten
04.
Darst
+
+
Neue
Sachlichkeit
Helin
10D Gliederung
01. Historischer Kontext
02.
Worum ging es in der
Neuen Sachlichkeit?
03. Protagonisten
04.
Darst
+
+
Neue
Sachlichkeit
Helin
10D Gliederung
01. Historischer Kontext
02.
Worum ging es in der
Neuen Sachlichkeit?
03. Protagonisten
04.
Darst
+
+
Neue
Sachlichkeit
Helin
10D Gliederung
01. Historischer Kontext
02.
Worum ging es in der
Neuen Sachlichkeit?
03. Protagonisten
04.
Darst
+
+
Neue
Sachlichkeit
Helin
10D Gliederung
01. Historischer Kontext
02.
Worum ging es in der
Neuen Sachlichkeit?
03. Protagonisten
04.
Darst
+
+
Neue
Sachlichkeit
Helin
10D Gliederung
01. Historischer Kontext
02.
Worum ging es in der
Neuen Sachlichkeit?
03. Protagonisten
04.
Darst
+
+
Neue
Sachlichkeit
Helin
10D Gliederung
01. Historischer Kontext
02.
Worum ging es in der
Neuen Sachlichkeit?
03. Protagonisten
04.
Darst
+
+
Neue
Sachlichkeit
Helin
10D Gliederung
01. Historischer Kontext
02.
Worum ging es in der
Neuen Sachlichkeit?
03. Protagonisten
04.
Darst

+ + Neue Sachlichkeit Helin 10D Gliederung 01. Historischer Kontext 02. Worum ging es in der Neuen Sachlichkeit? 03. Protagonisten 04. Darstellungsformen der neuen Sachlichkeit 05. Sprachliche Gestaltung 06. Bekannte Autoren und Werke 07. Literarisches Beispiel 08. Zusammenfassung Historischer Kontext Sie war eine Strömung der Kunst und Literatur zur Nachkriegszeit der Weimacher Republik ● ● • Die Neue Sachlichkeit entwickelte sich mit den Goldenen Zwanzigern (1924-1929) ● Deshalb nannte man sie auch die Literatur der Weimacher Republik Die Neue Sachlichkeit begann 1918 und endete 1933 mit der Ernennung Hitlers zum Reichskanzler + Politische Inhalte der Epoche passten nicht ins Bild der NSDAP weshalb viele Dichter bzw. Autoren ins Exil mussten. + Worum ging es in der Epoche? !!! Die Inflation Der Börsencrash Wohlstand Technische Entwickelungen, Großstadtleben Sozialen Probleme Armut, Hungersnöte, Arbeitslosigkeit Nachkriegszeit Alltagssorgen etc. Zusammengefasst: Zwei Schwerpunkte: Wohlstand und Armut Protagonist Mann und Frau aus der Mittelschicht Gewöhnliche Menschen die oft ihren Job wegen der Weltwirtschaftskrise verloren. Dies war der Grund wieso sie Armut und Wohlstand so gut ausdrücken können Sie bauen Ingenieure, Sekretäre, Arbeiter etc. ein damit sich Leser mit ihnen identifizieren können + Verschiedene Darstellungsformen + C + Zeitroman Stellt Ereignisse der Gegenwart und ihre Probleme in einem bestimmten Zeitraum vor ● Die Situation in dieser bestimmten Zeit ist also, der Schwerpunkt des Romans Man analysiert die Gesellschaft und versucht den Roman nachvollziehbar zu gestalten Man bezeichnet sie auch als „Zeitkritik“ Die Bedeutung war wichtiger als die Sprache Gebrauchslyrik Gedichte die zu einem bestimmten Zeitraum eine bestimmten Zweck haben ● Werden bei besonderen Anlässen und Geschehnissen geschrieben Sie sollen nützlich für den Leser sein und machen auf ein Problem aufmerksam Andere...

Nichts passendes dabei? Erkunde andere Fachbereiche.

Knowunity ist die #1 unter den Bildungs-Apps in fünf europäischen Ländern

Knowunity wurde bei Apple als "Featured Story" ausgezeichnet und hat die App-Store-Charts in der Kategorie Bildung in Deutschland, Italien, Polen, der Schweiz und dem Vereinigten Königreich regelmäßig angeführt. Werde noch heute Mitglied bei Knowunity und hilf Millionen von Schüler:innen auf der ganzen Welt.

Ranked #1 Education App

Laden im

Google Play

Laden im

App Store

Knowunity ist die #1 unter den Bildungs-Apps in fünf europäischen Ländern

4.9+

Durchschnittliche App-Bewertung

13 M

Schüler:innen lieben Knowunity

#1

In Bildungs-App-Charts in 11 Ländern

900 K+

Schüler:innen haben Lernzettel hochgeladen

Immer noch nicht überzeugt? Schau dir an, was andere Schüler:innen sagen...

iOS User

Ich liebe diese App so sehr, ich benutze sie auch täglich. Ich empfehle Knowunity jedem!! Ich bin damit von einer 4 auf eine 1 gekommen :D

Philipp, iOS User

Die App ist sehr einfach und gut gestaltet. Bis jetzt habe ich immer alles gefunden, was ich gesucht habe :D

Lena, iOS Userin

Ich liebe diese App ❤️, ich benutze sie eigentlich immer, wenn ich lerne.

Alternativer Bildtext:

Formen Reportagen ● Dokumentationen Sachberichte • Theaterform: epische Theater Sprachliche Gestaltung der Neuen Sachlichkeit • Nüchterne und Realistische Alltagssprache • Sachliche Sprache • Keine Verwendung von Stilmitteln kühle und objektive Darstellung der Wirklichkeit Seltenes einbringen der Gefühle • Die Technik der Montage wurde verwendet ● Bekannte Autoren und ihre Werke ,,Angestellte“ 1928 Kurt Tucholsky ,,Kleiner Mann - was nun?" ,,Fabian- Die Geschichte des Moralisten" 1931 Erich Kästner 1929 Hans Fallada Das Lächeln der Mona Lisa Ich kann den Blick nicht von dir wenden. Denn über deinem Mann vom Dienst hängst du mit sanft verschränkten Händen und grienst. Du bist berühmt wie jener Turm von Pisa, dein Lächeln gilt für Ironie. Ja ... warum lacht die Mona Lisa? Lacht Sie über uns, wegen uns, trotz uns, mit uns, gegen uns - oder wie -? Du lehrst uns still, was zu geschehen hat. Weil uns dein Bildnis, Lieschen, zeigt: Wer viel von dieser Welt gesehen hat - der lächelt, legt die Hände auf dem Bauch und schweigt. Kurt Tucholsky 1928 ● Zusammenfassung Die Neue Sachlichkeit war eine wichtige Strömung von Kunst und Literatur zur zeit der Weimacher Republik Die wichtigsten Darstellungsformen, damals waren die Zeitromane, die Gebrauchslyrik und Reportagen Autoren wie Erich Kästner und Kurt Tucholsky beschäftigten sich oft mit der neusachlichen Lyrik Die Neue Sachlichkeit fand 1918 - 1933 statt y ste zrak, - mými ústam vicu, skokom bor zdrapil za hrdlo: je už neskoro, lebo je neje, vieš, bude to tvoja ro- o čo si ma okradol... nebol vo; bol by som ostal poriad- .... a teba možno oslobodia... ti urobím čosi, ja... poznačím Há, máš klenoty, zlatú refaz... ...! Na... na... Máš už dosť? ešte, ešte... noc...! - vrieskal exekútor, zvaliac sa nohy, ktorý ho ešte stále rozzúrene mlá- mnoho; no - Nuž čo, poja - Takto sme sa teda s ka... A teraz bystro, bystr povedal Nicolas. Vo chvíli, keď Frank ta Cibuľka a Germain. Germain bol na ne ubitá, hrdo mu žiarila vane i spokojne sa nicou mu už zmizla Cibulka ho sled keď už dva-tri akosi sa prem než sa Germa zdaleka obz už nemohl vyľakaný, naskrze sa zni, Iahostajne pozorujúci ruvačku, obstali och zápasiacich, či skôr bijúceho a bitého; Boulard, zadychčany ako sa len dalo, úde- al a usiloval sa torými ho zasypal jeho protivník. šťastie, dozorca konajúci službu pribehol na ten k a vytrhol exekútora Frankovi z rúk. Pán Boulard vstal, bledý, vystrašený, jedno oko opuchnuté; a nedbajúc ani, že mu spadla čapica, kričal, 94 Germai tkol, leb svedčil pripo til p at bežiac k okienku: - Strážca... otvorte mi... nechcem tu už ostať ani minútku dlhšie... Pomoc... ktorý ho očaril svojím už predtým, keď na ňom pristál pri návrate z Tu žil v skromnom domčeku, nie oveľa priestrannejšom než letná vilka, ako jednoduchý občan. Občas sa prechá- dzal po gymnáziu bez liktora a bez služobníka a udržiaval styky s jednoduchými Grékmi ako so seberovnými. Jedného dňa ráno, keď zadeľoval práce, povedal len tak mimochodom, že by chcel navštíviť všetkých chorých v mestečku. Ti, čo boli v jeho blízkosti, tomu rozumeli inakšie a vydali príkaz priniesť všetkých chorých do tam ich roztriediť podľa chorôb. verejnej kolonády a Zarazilo ho to neočakávané divadlo a dlho bol na roz- pakoch, čo robiť. Nakoniec však obišiel všetkých chorých a každému sa ospravedlnil za to, čo sa stalo, aj keď boli medzi nimi ľudia nízkeho postavenia a jemu úplne ne- známi. Svoju tribúnsku moc použil, ako sa zdalo, len v jednom prípade o druhých sa aspoň nehovorí. Castor navštevoval školy a posluchárne učencov. Pri jednej ta- kej návšteve strhla sa raz medzi antisofistami prudká hádka; Tiberius sa do nej zamiešal a tu ho ktosi na- padol a vyčítal mu, že nadŕža druhej strane. Tiberius sa nenápadne vytratil, o chvíľu sa znovu zjavil so slu- žobníkmi a hlásateľom, dal vyvolať človeka, ktorý ho urazil, pred svoj tribunál a dal ho uväzniť. Potom sa dozvedel, že jeho manželka Iulia bola pre 142 ,,aby Tahko opustil". 12. Zostal teda proti svojej vôli na Rode a len za po- moci matky horko-fažko dosiahol, že ho Augustus me- noval svojím legátom na Rode, čo malo odôvodňovať jeho neprítomnosť v Ríme a zakryť jeho hanbu, Od tých čias nežil už len ako jednoduchý občan, ale aj ako bo- jazlivý vinník; skrýval sa na vidieku vo vnútrozemí a v hýbal sa stretnutiu s mužmi, ktorí sa plavili okolo ost a často ho navštevovali, pretože ani jeden úradník jenským alebo iným poslaním nenastúpil službu vincii bez toho, že by sa nezastavil na Rod pristúpili aj iné dôvody, ktoré ho ešte väčšmi vali. Keď totiž prišiel na Samos a navštívil t nevlastného syna Gaia, ktorý bol správcom V videl, že sa mu Gaius veľmi odcudzil, a to hlavne hou svojho sprievodcu a vychovávateľa Marca Lol ktorý ho pred ním očiernil. Okrem toho upadol do po- dozrenia, že poslal po niektorých centúrioch, ktorých sám povýšil a ktorí sa po dovolenke vracali naspäť do tábora, viacerým osobám záhadné odkazy, ktoré, ako sa zdalo, mali každého z nich pripraviť na prevrat. Keď mu Au- 143 132 nite. aby ste plávali pokiaľ možno lával na šíre more, vod," povedal Phi ,,Ráčte sa spoľahnúť na mňa Bunsby. ,,Co sa týka plachát, már môžeme mať pri takomto vetre. mohli, len by lodi prekážali a oslabe ,,Je to vaše zamestnanie, lodivod, a sa na vás." Danke fürs Zuhören habt ihr noch Fragen? opier Phileas Fogg sa díval na more vzpriame pevne ako námorník, ani sa len nezakolísa sedela na korme a s dojatím pozorovala oceán, Quellenverzeichnis https://abi.unicum.de/abitur/abitur-lernen/neue-sachlichkeit https://lektuerehilfe.de/literaturepochen/neue-sachlichkeit https://lektuerehilfe.de/hans-fallada/kleiner-mann-was-nun https://www.lernhelfer.de/schuelerlexikon/geschichte/artikel/neue-sachlichkeit https://www.lernhelfer.de/schuelerlexikon/deutsch-abitur/artikel/die-lyrik-der- neuen-sachlichkeit https://de.wikipedia.org/wiki/Neue_Sachlichkeit_(Literatur) https://prezi.com/p/rmzqvco3tt8u/neue-sachlichkeit/ https://de.linkfang.org/wiki/Gebrauchslyrik https://www.youtube.com/watch?v=M-UhENFmSTI https://www.lernhelfer.de/schuelerlexikon/deutsch-abitur/artikel/neue-sachlichkeit https://www.zeitklicks.de/weimarer-republik/zeitklicks/zeit/kultur/literatur/neue- sachlichkeit-in-der-literatur/ https://www.textlog.de/tucholsky-mona-lisa.html Bilderverzeichnis https://www.gdw-berlin.de/vertiefung/biografien/personenverzeichnis/biografie/view-bio/kurt- tucholsky/?no_cache=1 https://de.wikipedia.org/wiki/Erich Kästner https://www.neumuenster.de/kultur-freizeit/kultur/kulturfoerderung/hans-fallada-preis/ https://www.inhaltsangabe.de/wissen/literaturepochen/neue-sachlichkeit/