Englisch /

Analysis of a poem

Analysis of a poem

 1. Introduction (thesis statement):
title
author
topic
thesis statement (Deutungshypothese):
Analysis of a poem
let the reader know what th

Kommentare (1)

Teilen

Speichern

115

Analysis of a poem

M

Mimi

43 Followers
 

Englisch

 

11/12/13

Lernzettel

Analysis of a poem, Zusammenfassung, poetry

Nichts passendes dabei? Erkunde andere Fachbereiche.

1. Introduction (thesis statement): title author topic thesis statement (Deutungshypothese): Analysis of a poem let the reader know what the poem is about in the mainpart you have to prove this statement example: In Shakespear's sonnet 18 the speaker compares his lover to a summer's day in order to praise his lover's superior. 2. mainpart/analysis: 1) Form and rythm: What makes a poem a poem and not a piece of Form: refers to the type of poem How many lines and stanzas does the poem has? Ryhtm: the way the poem sounds stressed and unstressed syllables of prose? 2) Language Choice of words: determines the authors Style Sound: JE end-stopped lines: lines end by a comma or a full stop -> creates a pause or slowing down enjambements: continuing a sentence or an idea into the next line -> the reader cannot comfortably pause at the end of this line Grammar and Syntax: Are there any questions, commands or exclamations? is it formal/informal, simple/complex or straightforward/ ambiguous ´`connotations of a word are the associations it evokes ·Imagery appeals to the reader's senses; refers to the use of comparison (simile, metaphors, personification) iambic: XX trochaic: XX anapaestic: XXX dactylic: XXX Is the normal word order changed in order to emohasize certain words? Are certain structures repeated (parallelism)? Is the poem written in the first person (1, me)? What feelings and attitudes does the narrator' convey? 7 Alliterations, “Anophoras, Assonance: rhyming of vowel...

Mit uns zu mehr Spaß am Lernen

Hilfe bei den Hausaufgaben

Mit dem Fragen-Feature hast du die Möglichkeit, jederzeit Fragen zu stellen und Antworten von anderen Schüler:innen zu erhalten.

Gemeinsam lernen

Mit Knowunity erhältest du Lerninhalte von anderen Schüler:innen auf eine moderne und gewohnte Art und Weise, um bestmöglich zu lernen. Schüler:innen teilen ihr Wissen, tauschen sich aus und helfen sich gegenseitig.

Sicher und geprüft

Ob Zusammenfassungen, Übungen oder Lernzettel - Knowunity kuratiert alle Inhalte und schafft eine sichere Lernumgebung zu der Ihr Kind jederzeit Zugang hat.

App herunterladen

Alternativer Bildtext:

(Vokal) sounds within two or more words 7 Don't forget to name the effects! a musical effect can get created it makes the poem easier to read rhyme: can give a poem momentum and eveness of tone (poems without a regular rhyme scheme are called free verse) 3. Conclusion: sum up the results/most important aspects of the analysis What is the readers intentions? LUL

Englisch /

Analysis of a poem

Analysis of a poem

M

Mimi

43 Followers
 

Englisch

 

11/12/13

Lernzettel

Analysis of a poem

Dieser Inhalt ist nur in der Knowunity App verfügbar.

 1. Introduction (thesis statement):
title
author
topic
thesis statement (Deutungshypothese):
Analysis of a poem
let the reader know what th

App öffnen

Teilen

Speichern

115

Kommentare (1)

M

Cool, mit dem Lernzettel konnte ich mich richtig gut auf meine Klassenarbeit vorbereiten. Danke 👍👍

Analysis of a poem, Zusammenfassung, poetry

Ähnliche Knows

1

Poem Analysis

Know Poem Analysis  thumbnail

46

 

12/13

4

rhetorical devices

Know rhetorical devices thumbnail

102

 

12

Stylistic Devices Englisch

Know Stylistic Devices Englisch thumbnail

172

 

11/12/13

user profile picture

Stylistic Devices & Effects (analysis english)

Know Stylistic Devices & Effects (analysis english) thumbnail

487

 

11/12/13

Mehr

1. Introduction (thesis statement): title author topic thesis statement (Deutungshypothese): Analysis of a poem let the reader know what the poem is about in the mainpart you have to prove this statement example: In Shakespear's sonnet 18 the speaker compares his lover to a summer's day in order to praise his lover's superior. 2. mainpart/analysis: 1) Form and rythm: What makes a poem a poem and not a piece of Form: refers to the type of poem How many lines and stanzas does the poem has? Ryhtm: the way the poem sounds stressed and unstressed syllables of prose? 2) Language Choice of words: determines the authors Style Sound: JE end-stopped lines: lines end by a comma or a full stop -> creates a pause or slowing down enjambements: continuing a sentence or an idea into the next line -> the reader cannot comfortably pause at the end of this line Grammar and Syntax: Are there any questions, commands or exclamations? is it formal/informal, simple/complex or straightforward/ ambiguous ´`connotations of a word are the associations it evokes ·Imagery appeals to the reader's senses; refers to the use of comparison (simile, metaphors, personification) iambic: XX trochaic: XX anapaestic: XXX dactylic: XXX Is the normal word order changed in order to emohasize certain words? Are certain structures repeated (parallelism)? Is the poem written in the first person (1, me)? What feelings and attitudes does the narrator' convey? 7 Alliterations, “Anophoras, Assonance: rhyming of vowel...

Nichts passendes dabei? Erkunde andere Fachbereiche.

Mit uns zu mehr Spaß am Lernen

Hilfe bei den Hausaufgaben

Mit dem Fragen-Feature hast du die Möglichkeit, jederzeit Fragen zu stellen und Antworten von anderen Schüler:innen zu erhalten.

Gemeinsam lernen

Mit Knowunity erhältest du Lerninhalte von anderen Schüler:innen auf eine moderne und gewohnte Art und Weise, um bestmöglich zu lernen. Schüler:innen teilen ihr Wissen, tauschen sich aus und helfen sich gegenseitig.

Sicher und geprüft

Ob Zusammenfassungen, Übungen oder Lernzettel - Knowunity kuratiert alle Inhalte und schafft eine sichere Lernumgebung zu der Ihr Kind jederzeit Zugang hat.

App herunterladen

Knowunity

Schule. Endlich Einfach.

App öffnen

Alternativer Bildtext:

(Vokal) sounds within two or more words 7 Don't forget to name the effects! a musical effect can get created it makes the poem easier to read rhyme: can give a poem momentum and eveness of tone (poems without a regular rhyme scheme are called free verse) 3. Conclusion: sum up the results/most important aspects of the analysis What is the readers intentions? LUL